سیدامین نجات روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست لنگرود، طی عملیات جداگانه ای در حوزه استحفاظی شهرستان ، این تعداد رشته دام هوایی طی 48ساعت اخیر جمع آوری و نسبت به تخریب کومه های شکاری در اراضی کشاورزی اقدام شد.
به گفته وی این دام ها از مناطق جلگه ای چاف ، چمخاله ، پاپ کیاده و سلطان مرادی که در مزارع کشاورزی دام گذاری شده بودند بدست آمده است .
وی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان اداره حفاظت محیط زیست لنگرود و پاسگاه سرمحیط بانی پاسگاه چاف و چمخاله طی گشت هایی شبانه روزی مناطق حوزه شهرستان را مورد پایش قرار می دهند.
وی اظهارداشت:نصب هرگونه دام و ادوات شکار و صید ، خلاف قوانین و مقررات بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
نجات گفت: تا نیمه دوم آبان ماه سال جاری 274رشته تور زیر آبی ، 181رشته تور هوایی ، یک رشته پره ماهیگیری رودخانه ای ، چهار عدد تور سالیک از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شده است .
وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز 802رشته دام ، 67 قبضه سلاح شکاری ، 69 رشته تله بازگیری ، 617مورد تور زیر آبی ، 47عدد خرچنگ دام کشف و ضبط و شش کلهام (شیل) نیز در این شهرستان منهدم شدند.
رییس اداره محیط زیست شهرستان لنگرود یادآورشد: با توجه به اینکه در سال جاری به دلیل گزارش های دامپزشکی مبنی بر مقابله با آنفولانزای پرندگان شکار ممنوع است ، شکار به منزله ارتکاب جرم است که به همین دلیل تاکید می شود که از شکار با تفنگ و دام خودداری نمایند که در این صورت افراد دستگیر و به دستگاه قضاییه معرفی خواهند شد.
پرندگان مهاجر در فصل سرما در تالاب های گیلان زندگی می کنند که برای غذا به شالیزارها و مزارع دنبال غذا می گردند که شکارچیان فرصت طلب از این وضعیت سوء استفاده می کنند و اقدام به دام گذاری می کنند.
شهرستان لنگرود بیش از 137هزار نفر جمعیت دارد و از سه بخش مرکزی ، کومله و اطاقور و پنج شهر لنگرود، شلمان ، کومله ، اطاقور و چاف و چمخاله تشکیل شده است.
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: فرهاد نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.