به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا، یونس رنجکش در بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی شهرستان افزود: در کنار جاذبه های طبیعی و فرصت های گردشگری آستارا به برخی از جاذبه ها و اماکن تاریخی توجه جدی نشده است.
وی افزود: این اماکن نظیر بقعه پیر قطب الدین و شیخ محمود خیوی علاوه بر هویت تاریخی و ارزش های نهفته در آن از نظر نوع سازه و مصالح، اهمیت خاصی دارند و می‌توانند مورد توجه پژوهشگران قرار گیرند.
وی اضافه کرد: با مشاهده میدانی از وضعیت این اماکن می توان به این نتیجه رسید که این نوع جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی آستارا هنوز در اولویت سازمان‌های متولی قرار نگرفته است.
رنجکش ادامه داد: برای توسعه گردشگری در آستارا باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده و با فضاسازی های مناسب محیطی به حراست از اماکن تاریخی و بازسازی آنها اقدام کرد.
چهار اثر تاریخی آستارا در فهرست آثار ملی قرار دارد.

** فرماندار: تقویت زیرساخت های پایانه مرزی آستارا ضروری است
فرماندار بندر آستارا گفت: تقویت زیرساخت‌های پایانه مرزی این شهرستان ضروری است و باید نسبت به این موضوع، نگاه ملی اعمال شود.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا، یونس رنجکش در کارگروه عمران مرزی و پذیرایی از زائران خارجی اربعین حسینی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: شهرستان آستارا از زیرساخت‌های مطلوبی در زمینه خدمات گمرکی و پایانه مرزی برخوردار نیست و باید متناسب با حجم فعالیت ها از سوی دستگاه های اجرایی، به این شهرستان رسیدگی شود.
وی ادامه داد: جلسات متعددی در خصوص کمبودهای این شهرستان برگزار شده و جبران عقب‌ماندگی‌های باقی مانده از گذشته، نیازمند تغییر نگرش مسئولان در سطح های ملی و استانی و پیگیری‌های مدیران شهرستانی است.
وی گفت: تردد سالیانه بیش از 800 هزار نفر از مرز زمینی و گمرک آستارا نشان از فعالیت بسیار بالای این مرز دارد و در صورت تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات، ترددها افزایش خواهد یافت.
رنجکش افزود: امسال پیش بینی می شود حدود 10 هزار زائر خارجی با گذر از مرز آستارا در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند و باید با ارائه خدمات مناسب در حوزه گردشگری مذهبی قدم های موثری برداشته شود.
وی ادامه داد: تمام تلاش خود را به صورت متمرکز برای خدمات دهی مناسب به زائران پیاده روی جهانی اربعین حسینی معطوف کرده ایم تا تاثیرات فرهنگی بهتری داشته باشیم.
رنجکش با اشاره به اینکه در روزهای آینده شهرستان آستارا شاهد حضور هزاران زائر خارجی ابا عبدالله الحسین (ع) خواهد بود، تصریح کرد: با پیگیری های ستاد اربعین مشکل اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و خدمات پزشکی و گمرکی حل شده و نیازمند تجهیزات تکمیلی در حوزه پایانه مرزی آستارا هستیم تا روند خدمات دهی مطلوب شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
دریافت خبر: یوسف هدایتی **انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.