مهدی ولی پور شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: امدادگران هلال احمر گیلان در پی بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در شهرهای بندرانزلی، آستارا ، لنگرود ، رودسر و لاهیجان ، برای امدادرسانی اقدام کردند.
وی با بیان این که 40 تخته پتو بین حادثه دیدگان ناشی از باران شدید در شهر شلمان از توابع شهرستان لنگرود توزیع شد، افزود: در منطقه گواسرا رودسر و آستارا نیز تعدادی از منازل دچار آب گرفتگی شدند که ضمن تخلیه آب منازل، به ساکنان نیز خدمات امدادی ارائه شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان داشت: نایلون ، برنج، ست ظروف و کنسرو جات نیز بین آسیب دیده گان مناطق آب گرفته توزیع شده است.
وی با اشاره به آماده باش کامل نیروهای امدادی هلال احمر در سراسر استان خاطر نشان کرد: 16 تیم واکنش سریع ، 15 خودروی کمکدار ، هفت دستگاه موتور پمپ ، 2 فروند قایق در امداد رسانی های ساعت های اخیر به کار گرفته شده است.
ولی پور با بیان این که تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان گیلان در شهرهای آب گرفته حضور دارند، خاطر نشان کرد: مردم در صورت نیاز به خدمات امدادی این جمعیت، با سامانه 112 تماس بگیرند.
امدادگران جمعیت هلال احمر استان گیلان صبح امروز (چهارشنبه) نیز در پی آبگرفتگی تعدادی از منازل در شهرهای آستارا و بندرانزلی، برای امدادرسانی اقدام کردند.
بر اساس آخرین آمار، جمعیت هلال احمر گیلان دارای 16 تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم 15 نفره ، 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و 290 نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و 229 عضو جوان هستند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.