به گزارش روابط عمومی فرمانداری رشت به ایرنا، سیروس شفقی روز سه شنبه در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه رشت با بیان اینکه در شش ماه دوم سال بارش های زیادی در این شهرستان شاهد هستیم، گفت: هدف از این جلسه آمادگی بیش از پیش همه دستگاه ها در فصل بارندگی است و تلاش خواهیم کرد تا در حوزه های عمرانی، راه روستایی و پل ها بازنگری هایی انجام شود.
وی در مورد اخطاریه های هواشناسی بیان داشت: سرمای زود هنگام نشانه های خوبی نیست و این یک هشدار است که باید هر لحظه شاهد یک اتفاق غیرمترقبه باشیم و از هواشناسی می خواهیم که تغییرات جوی را در زمان کوتاه به دستگاه ها ارسال کند تا بتوانیم برای مناطق بحران خیز مدیریت زمان کنیم.
شفقی در مورد بخش ها گفت : باید تیم های مدیریت بحران بخشداری ها قوی تر شوند و بخشداران با دهیاران در مورد تجهیزاتی که دارند ، باز بینی داشته باشند و آسیب شناسی گذشته را انجام دهند تا به یک نقطه مطلوب در مورد مدیریت بحران برسند.
وی همچنین ادامه داد: موضوعاتی چون آمادگی و هماهنگی بیشتر دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان ، مدیریت بهتر جمع آوری آب های سطحی در مواقع لازم ، مدیریت برف روبی معابر شهری و راه های مواصلاتی و مدیریت سوخت و برق و گاز در شرایط بحران احتمالی توسط دستگاه های مربوطه انجام شود.
شهرستان رشت با شش بخش مرکزی، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، سنگر و لشت نشاء، هفت شهر، 18 دهستان و 293 روستا ، افزون بر 918 هزار نفر جمعیت دارد.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.