به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی پور آرمند روز یکشنبه در حاشیه استقرار واحد سیار انتقال خون در شهر لوندویل آستارا در جمع خبرنگاران افزود: این اتوبوس از هفته اول اردیبهشت ماه فعالیت خود را در استان آغاز کرد و تاکنون چهار هزار و 800 واحد خون توسط شهروندان گیلانی در آن اهدا شده است.
وی با اشاره به اینکه گیلان جزو پنج استان پرمصرف خون در کشور است، اضافه کرد: در گذشته از استان های مازندران، قزوین و اردبیل برای تامین نیاز بیماران به گیلان خون وارد می کردیم، اما امسال نیاز برطرف شد و 2 بار به استان سیستان و بلوچستان خون ارسال کرده ایم.
وی ادامه داد: با استقرار اتوبوس خونگیری پایگاه انتقال خون استان در شهر لوندویل آستارا، اهالی، 30 واحد خون اهدا کردند.
پور آرمند با اشاره به اینکه خونگیری در اتوبوس،‌ مانند مراکز ثابت و زیر نظر پزشک متخصص با اطمینان کامل انجام می‌شود، از شهروندان غرب گیلان خواست در تامین فرآورده‌های خونی، بیماران نیازمند را یاری کنند.
پایگاه های انتقال خون گیلان در شهرهای رشت، لاهیجان، رودسر، لنگرود، فومن، بندرانزلی، تالش و آستارا فعال است و سالیانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در این استان جمع آوری می شود.
انجمن داوطلبان خون از سال 1385 با هدف‌ ترویج اهدای خون فعالیت خود را آغاز کرد . اهدای خون داوطلبانه، مناسب‌ترین روش به‌منظور تأمین خون سالم به شمار می‌آید.شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.