به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری گیلان، با حضور محمدعلی نجفی ساخت شهرک صنعتی یعقوبیه‌ لنگرود در زمینی به وسعت 29 هکتار آغاز شد. همچنین کلنگ احداث واحد صنعتی تولید لوله مقوایی و روکش مواد غذایی (سلفون) با هزینه 36 میلیارد تومانی و سرمایه‌گذاری 50 درصدی یک شرکت کره‌ای به زمین زده شد.
این واحد صنعتی با زیربنای شش هزار مترمربع و در زمین به مساحت 15 هزار مترمربع درمدت یکسال ساخته می‌شود. با بهره‌برداری از این واحد صنعتی برای 100 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی و از خروج سالانه 20 میلیون دلار ارز به دلیل واردات روکش‌های مواد غذایی (سلفون) از کشور جلوگیری می‌شود.
نجفی در این مراسم بیان داشت: سرمایه‌گذاران این پروژه به استانی ورود پیدا کردند که همه برای جذب سرمایه‌گذار در تلاش هستند و زیبایی این پروژه آن است که با بهره‌برداری از آن از حجم وسیع واردات این حوزه جلوگیری می‌شود.
وی به شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان تأکید کرد : اگر چه اشتغالزایی برای استان بسیار مهم است اما در اجرای شهرک صنعتی یعقوبیه تلاش کنیم تمامی مسائل زیست محیطی و توجه به عرصه‌های طبیعی به صورت کامل رعایت شود.
گیلان دارای 36 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 33 شهرک و ناحیه صنعتی بهره بردار است. دو هزار و 600 واحد صنعتی نیز در گیلان فعال است.
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.