به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه فقرزدایی ومحرومیت زدایی دردستورکاردولت دوازدهم است افزود:ما طی 4سال دولت تدبیروامید در گیلان در بخش گازرسانی 33 درصد رشد داشتیم یعنی از 62 درصد به 96 درصد برخورداری از نعمت گاز رسیده ایم که باید خدا را شاکر باشیم.

وی تصریح کرد:امروزعزم دولت برحذف محرومیت است چنانکه دربخش راه درسالهایی که دولت باچالش وتنگناهای اعتباری وپولی مواجه بود مسئوولان راهسازی استان علاوه بر زیرسازی وآسفالت راهها ، به روکش آسفالت بعضی ازراهها درگیلان مبادرت ورزیدند.

استاندار گیلان در ادامه اظهار داشت : دربخش آبرسانی نیزشاهد رشد شاخص به میزان 12 درصدی بودیم.

مقام عالی دولت درگیلان افزود:امروز که 200 هکتار از باغهای فندق املش درطرح آبیاری تحت فشار با اعتبار یک میلیارد و800 میلیون تومان درحال افتتاح وبهره برداری است گام خوبی دراین بخش حادث شده که باید این روند ادامه یابد چون محصول فندق نیاز به ایجاد کارخانه های فرآوری وفناوری دارد ما آمادگی داریم در این بخش تسهیلات پرداخت کنیم ونباید این بخش موردغفلت قرار بگیرد.

استاندارگیلان شهرستان املش را درتولیدچای بزرگترین تولیدکننده چای درکشور به میزان32 درصدعنوان کرد وافزود:تاکنون بیش از 67 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده وتا چند روز دیگر این رقم بالاتر خواهد رفت.

وی درمورد راه مستقل شهروندان املشی به مناطق بالادست این شهرستان وموانع منابع طبیعی دراین بخش گفت:مسئوولان منابع طبیعی تقبل کردند موانع سر راه جاده دسترسی به مناطق ییلاقی املش را برطرف کنند.

استاندارگیلان گفت:بحث اشتغال جوانان باید جدی گرفته شود و با راه اندازی صنایع سبک، مراکز تولیدی مناسب، و مراکز گردشگری و...در ماندگاری جوانان درمحل زندگی خود تلاش کرد.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از مسئوولان راه و شهرسازی این است که کارشان جهادی باشد وگرنه رضایت مندیها راخدشه دار می کند.

اسدالله عباسی تصریح کرد:راه درحال احداث، بایداصولی ساخته شود نه اینکه هنوزساخته نشده مشکلات آغازشود.

وی ، راه مستقل دسترسی مردم املش به مناطق و روستاهای بالادست رابرای املشی ها حیاتی خواند و افزود :اگراین مهم در املش رخ دهد رویاهای

مردم املش محقق شده وتحولی عظیم دربخش های اقتصادی وگردشگری این خطه را به نظاره خواهیم نشست.

وی آبرسانی به 9روستا از روستاهای دهستان سمام را کاری بس عظیم توصیف و اظهار کرد : این امر،تنش آبی وکم آبی روستاهای این منطقه را حل و معیشت مردم را راحت ترخواهد کرد.

عباسی در ادامه اظهار داشت تلاش می کنیم گازرسانی به تمام روستاهای شهرستان املش تا پایان سال انجام شود.

وی با انتقاد از ضعف آنتن دهی وعدم دریافت بعضی از شبکه های تلویزیونی دردهستان سمام،درخواست احداث دکل های جدیدی را در این منطقه کرد.

مدیرکل جهادکشاورزی گیلان نیز در این مراسم گفت:ما15پروڑه درهفته دولت در گیلان بااعتبار22میلیاردتومان به بهره برداری خواهیم رساند.

شعبان نڑاد اظهار کرد : از این تعداد در املش صنعت پرورش بوقلمون با صرف اعتبار10میلیاردتومان و آبیاری تحت فشار یکهزار و800 هکتار از باغهای کلامرود املش با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان است.

وی اصلاح باغهای فندق با نهالهایی ازنڑاد اصلاح شده را از دیگر طرح ها عنوان کرد وادامه داد:بااین روش محصول دهی درختان فندق در هر هکتار از 800کیلوگرم به3 تن افزایش خواهد یافت.

خاوری مدیرکل راه وشهرسازی گفت: طول راههای روستایی گیلان تا پایان سال92 حدود 7هزار و800 کیلومتربا ضریب اسفالت 39ونیم درصد بود که اکنون به 9 هزار و 200 کیلومتربا ضریب اسفالت52 و3دهم رسیده است.

وی گفت:از یکهزار و400کیلومتر راه تعهد ما یکهزار و300 کیلومتربه انجام رسیده و308 کیلومتر راهها هم روکش اسفالت شده اند.

وی با انتقاد از متأثر بودن230 کیلومتراز راههای سیاهکل واملش ازماشین های کارخانه سیمان دیلمان گفت:قراراست 40کیلومترازاین راه را که به17 میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد تا دهه فجرامسال زیرسازی وآسفالت کنیم که ازدو روز آینده 5 کیلومتر آن درمنطقه املش آغاز می شود.

سردارعبدالله پورفرمانده سپاه قدس گیلان گفت:دهستان سمام یکی از3دهستانی درگیلان است که قراراست که جز6مناطق نمونه شودکه گردمحرومیت از آن زدوده خواهد شد و ما این مسئوولیت را پذیرفتیم تا تمام مشکلات آن را در بخش های اشتغال،گردشگری،بهداشت ودرمان ،فرهنگی،سبک زندگی اسلامی و...حل کنیم لذابه همین منظور5کارگروه تشکیل دادیم.

فرمانداراملش گفت:دهستان سمام املش که جزء طرح محرومیت زدایی مقام معظم رهبری و ایجاد روستای نمونه است در مجموع با اجرای 10 پروڑه با اعتبار 39میلیارد و 200 میلیون تومان با برخورداری4هزار و370خانوار به بهره برداری می رسد.

یونس محمودی افزود:نرخ اشتغال درشهرستان املش،90و6دهم درصد است که دراستان گیلان رتبه دوم راداریم.

شهرستان املش با دو شهر،دوبخش،5دهستان،باجمعیتی در حدود 46 هزارنفر در 75 کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.
خبرنگار: جهانی**انتشار دهنده: بابایی
7291 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.