با حضور استاندار گیلان2هزار و693 واحد مسکن مهر خودمالکین و مسکن مددجویان بهزیستی ماسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمد علی نجفی  شامگاه سه شنبه در مراسم بهره‌برداری از 2هزار و693 واحد مسکن مهر خودمالکین و مسکن مددجویان بهزیستی ماسال با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت : در این هفته بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام راحل باید از خدمات دولت برای امیدبخشی به مردم بهره گرفت.

وی بابیان اینکه اجرای پروژه مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی با کندی مواج شده بود خاطر نشان کرد: با تعامل، هم افزایی و همکاری سازمان‌های مختلف مشکلات برطرف شد و پروژه در مسیر اصلی خود بازگشت.

نجفی با اشاره به پایین آمدن قیمت نفت و تحریم ها، تلاش دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات کشور و خروج از فضای سخت اقتصادی را ستودنی عنوان کرد و گفت : توفیقات شکل گرفته در سطح استان شامل بهره‌برداری از 8040 پروژه طی 4 سال اخیر، بهره‌‌برداری از پروژه‌های مربوط به سفر نوروزی رئیس جمهور به استان با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان، بهره‌برداری از 1174 پروژه های بالغ بر یکهزار و 226 میلیارد تومان در هفته دولت نشان دهنده  این موضوع است.

وی بخش زیبای عملکرد دولت در استان گیلان را بهره‌برداری از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای بیشتر پروژه‌ها عنوان کرد و گفت : به عنوان مثال در شهرستان تالش 23 سردخانه داریم که از این تعداد 17 عدد آن در دولت تدبیر و امید کلید خورده و به بهره‌برداری رسید که در این خصوص به خوبی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شد.

نجفی ظرفیت اقتصادی شهرستان ماسال در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت : به عنوان مثال تالش از جمله شهرستان‌هایی است که می‌تواند درخصوص صادرات کیوی به دنیا در رقابت جهانی شرکت کند.

وی تصریح کرد : بایستی از همه ظرفیت‌های استان برای ورود به بازارهای اقتصاد بین المللی بهره ببریم.

 نجفی تولید محصولات سلولزی، محصولات MDF و HDF و سایر محصولات فیبری را از دیگر پروژه‌های مهم استان گیلان برشمرد و اظهار داشت : خوشبختانه استان گیلان طی 4 سال متوالی همواره درخصوص رونق فضای کسب و کار در بین سایر استان‌ها اول بوده است و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان از یکهزار و 500 میلیارد تومان به 5 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت فقط درخصوص مسائل خارجی و به بار نشاندن و به فرجام رساندن برجام تلاش نکرده، بلکه در حوزه‌های مختلف توفیقات خوبی داشته است، اظهار داشت : البته بدون حل موضوع تحریم‌ها خیلی از مسائل اقتصادی کشور پیش نمی‌رفت و بسیاری از دستاوردهای امروز را نداشتیم.

وی افزایش میزان گازرسانی در استان از 63 درصد به بیش از 96 درصد، افزایش 14 درصدی در حوزه آسفالت روستایی و افزایش 13 درصدی برخورداری آب روستایی را از دیگر ره‌آوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و اضافه کرد : افتخار می‌کنیم بگوییم در صعب العبورترین مکان‌های روستایی نیز گازرسانی را صورت دادیم و پروژه های زیرساختی اجرا کردیم و در تلاشیم در برخی نقاط برای روستاهای زیر 20 خانوار نیز گاز رسانی انجام دهیم.

 نجفی تصریح کرد : کمتر نقطه‌ای در استان دیده می‌شود که مردم نیازمند آن تحت پوشش بهزیستی قرار نگرفته باشند؛ بنا داریم برای خانواده‌های دارای 2 معلول یا بیشتر امتیازات بیشتری در نظر بگیریم و برای مسکن آنها فکر ویژه‌ای کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بعضی اوقات بی‌معرفتی دیده می‌شود، خاطر نشان کرد : متأسفانه هنوز هم کسانی هستند که نمی‌خواهند توفیقات دولت را ببینند؛ هنوز برخی به دنبال تخریب چهره‌ها هستند؛ واقعیت‌های جامعه را آنطور که باید درک نمی‌کنند و هنوز پیام مردم را در سال 96 دریافت نکرده‌اند؛ برخی هنوز آرامش، آسایش و تلاش دولت برای ایجاد ، رفاه اجتماعی و فضای باز سیاسی موجود را نمی‌بینند.

نجفی افزود : اگر همه ابعاد توسعه از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن لحاظ نشود، یقیناً به مقصد نخواهیم رسید.

استاندار گیلان در پایان سخنانش اظهار کرد : بایستی قدردان خداوند متعال باشیم که شرایط و فضایی در کشور فراهم کرده است که بتوانیم در کمال آرامش مشغول خدمتگزاری به مردم عزیز باشیم.

در ادامه این همایش رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه طی 2 الی 3 سال گذشته شاهد تلاش نجفی برای توسعه رفاه اجتماعی در استان گیلان بودم، خاطر نشان کرد : علی رغم عقب ماندگی‌هایی که در سال اخیر استان‌های شمالی با آن مواجه بودند، مدیریت استاندار گیلان بخش زیادی از آن عقب ماندگی ها را جبران کرد.

 وی تصریح کرد : در استان گیلان تیم مدیریتی به خوبی عمل کرده است و مسیر توسعه در تمامی ابعاد آن به خوبی در حال طی شدن است.

 محسنی بندپی با بیان اینکه ضرورت دارد برای برقراری عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر در کشور تلاش بیشتری صورت گیرد، خاطر نشان کرد : دولت و حکومت در کنار یکدیگر می‌توانند به خوبی اقدام کنند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.