به گزارش ایرنا، ابوالفضل باقری منش عصر دوشنبه در پنجمین روز از هفته دولت در مراسم افتتاح طرح سیماک ( سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور ) در شهر لاهیجان به عنوان مرکز آموزش در شرق گیلان اظهار داشت: سه شهر تالش ، رشت و لاهیجان به عنوان مرکز آموزش این طرح برای سازمان هایی که با ملک مرتبط هستند، انتخاب شده اند و تاکنون 671واحد دهیاری در این باره آموزش دیده اند که 300نفر آنها، از رشت هستند.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه در گیلان توسط اداره کل پست انجام می شود و تاکنون 17هزار پرونده در این سامانه جاسازی شده اند و به کاربران 22دستگاه آموزش داده شده است .
باقری منش با اشاره به اینکه این طرح دارای 59مزایا برای مردم و دولت است، یادآور شد: این طرح فرایندی است که این اداره کل از سال 94 موظف به پیاده سازی آن در هماهنگی با استانداری و آموزش آن از اردیبهشت ماه سال جاری در شهر رشت آغاز شده است.
وی گفت: این سامانه کاملا الکترونیکی بوده و به راحتی قابل دسترسی است و در آن تغییر کاربری ها و پراکنش املاک مشخص و رانت خواری زمین و مفاسد مالی کاملا از بین می رود و صددرصد صدور پروانه ها الکترونیکی خواهد بود و مراجعات مردمی حذف می شود.
وی ناممکن کردن و یا به حداقل رساندن صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز یا تغییر کاربری در خارج از محدوده قانونی را از دیگر مزایای این طرح ذکر کرد.
باقری منش خاطرنشان کرد: از هفته آینده 500کاربر از بین 28سازمان و اداره باید در آموزش هایی که در باره این طرح داده می شود، شرکت کنند و یک دوره 18ساعت در باره این سامانه و املاک را طی کنند.
وی افزود: هم اکنون 14شهرداری استان گیلان پس از آموزش کار خود را آغاز کرده اند و هفت شهرداری نیز آموزش لازم را دیده و بزودی کار خود را آغاز می کنند که یکی از این شهرداری های آموزش دیده، شهرداری رودبنه در شهرستان لاهیجان است .
طرح سیماک (سامان مدیریت یکپارچه املاک کشور ) عصر امروز (دوشنبه) با حضور مدیرکل پست استان گیلان ، فرماندار و مسئولان لاهیجان در محل اداره پست این شهرستان افتتاح شد.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.