امین افقی روز پنجنشنبه به ایرنا گفت : این دو نمایشگاه از 10 تا 13 مرداد در دو سالن مجزا مرکز نمایشگاه ها و همایش های منطقه برگزار می شوند.
وی خاطرنشان کرد : بخش های صنایع ساخت و تعمیر کشتی، سازندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات دریایی، خدمات دریایی و بندری، بنادر و کشتیرانی، تحقیقات و آموزش دریایی و اقیانوس شناسی و علوم جوی، صنایع فرا ساحلی و خدمات مشاوره و مهندسی؛ هشت بخش اصلی نمایشگاه بین‌المللی دریایی،دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته را تشکیل می دهد.
به گفته وی در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته منطقه آزاد انزلی، شرکتهایی از کشورهای نروژ، دانمارک، فرانسه، لهستان، چین، جمهوری آذربایجان، آلمان، ترکیه، ایتالیا و سنگاپور در کنار نهادها و سازمان های دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه صنایع دریایی حضور دارند.
افقی افزود: در این نمایشگاه انواع تجهیزات اقیانوس شناسی و هواشناسی، تجهیزات مخابراتی، مدیریت پروژه‌های دریایی، تجهیزات مهندسی سواحل، صنایع گردشگری و تفریحات دریایی، سکوها و تجهیزات بندری، صنایع کشتی سازی، تجهیزات و عرشه لنگرها، خدمات دریایی و بندری، مهندسی سازه های دریایی، تجهیزات حمل‌ و نقل دریایی، صنایع فراساحل نفت و گاز، امور نظامی و دفاعی، سوخت و باتری موتورها، انواع شناورهای نفتی و تجهیزات باری و مسافری، به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی یاداور شد: نخستین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته با حضور دو شرکت نروژی در حوزه صنایع شیلاتی، نهادها و سازمان های دولتی تخصصی و بخش خصوصی فعال در این زمینه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.
مدیر روابط عمومی این سازمان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه مزبور انواع محصولات فرآوری شده شیلاتی، پرورش ماهی در قفس، پودر ماهی، سردخانه های نگهداری و سیستم های برودتی، پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی، تولید ماهیان تزئینی، دارو و مکمل های غذایی، تولید کنسرو و صنایع وابسته و سایر صنایع و تجهیزات مربوط به صنعت شیلات به نمایش درخواهد آمد.
وی اظهار داشت : علاوه بر این با همکاری سازمان شیلات ایران و گیلان همایش پرورش ماهی در قفس(درون دریا) و تعدادی کارگاه علمی پژوهشی به عنوان بخش های جنبی نمایشگاه، در طول مدت برگزاری این نمایشگاه برپا می شوند.
افقی با اشاره به مزایا و معافیت های قانونی و ظرفیت های متنوع منطقه آزاد انزلی در بخش های مختلف بهره وری از منابع سطحی و زیر سطحی دریای خزر ، ایجاد همگرایی میان نهادها، سازمان ها و بخش خصوصی مرتبط با حوزه دریایی کشور با محوریت منطقه آزاد انزلی، آشنایی با ظرفیت های منطقه برای توسعه صنایع مرتبط با این حوزه به ویژه صنایع مرتبط با شیلات و آبزی پروری، عملیاتی نمودن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر صنایع دریایی و شیلاتی و در نهایت اقتصادی نمودن فعالیت های شیلاتی با هدف حضور پررنگ تر محصولات شیلاتی در سفره غذایی مردم کشور را از مهمترین دلایل برگزاری این دو نمایشگاه عنوان کرد .
علاقمندان می توانند روزهای 10 الی 13 مرداد از ساعت 16 الی 21 برای بازدید از این نمایشگاه به مرکز همایش ها و نمایشگاه منطقه آزاد انزلی واقع در محدوده تجارت و گردشگری منطقه، مراجعه کنند.
دریافت خبر: بابایی
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.