به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا؛ حسین چراغی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در جمع خبرنگاران اظهار داشت : اسکله غلات به طول 75 متر و پایانه غلات با ظرفیت نهایی 100 هزار تن برای بندر آستارا طراحی شده است و با بهره برداری از آنها غلات کشورهای روسیه و قزاقستان پس از تخلیه در بندر آستارا به کشورهای آفریقایی و حاشیه خلیج ‌فارس حمل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یک دستگاه یدک ‌کش با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا اواسط سال 97 به ناوگان دریایی بندر آستارا اضافه خواهد شد، افزود : مشکل لایروبی بندر آستارا نیز تا اواخر هفته آینده با استقرار دستگاه لایروب برطرف و امکان ورود کشتی‌ها با هر آبخور و ظرفیت به بندر آستارا فراهم خواهد شد.
وی گفت: بندر آستارا با 205 متر اسکله تخلیه و بارگیری یک میلیون تن کالا را انجام می دهد و برای مرحله نهایی آن، ظرفیت تخلیه و بارگیری 2 میلیون و 500 هزار تن کالا پیش بینی شده است.
چراغی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری دریایی با بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم، افزود: مکاتباتی با وزارت خارجه جمهوری آذربایجان داشتیم و پس از حاصل شدن نتایج، نخستین سفر دریایی بین بنادر انزلی و باکو انجام خواهد شد.
فرماندار شهرستان آستارا نیز در این بازدید گفت: بهره برداری کامل از ظرفیت های بندر و منطقه ویژه آستارا از مطالبات جدی مردم و مسئولان این شهرستان است.
یونس رنجکش افزود: با توجه به شرایط و موقعیت خاص آستارا باید سرمایه گذاری در حوزه بندر و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان سرعت گیرد و مردم انتظار دارند اثرات این ظرفیت‌ها را در زندگی خود ببینند.
وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به ظرفیت های شهرستان مرزی آستارا، اظهار کرد: آستارا نقش مهمی در توسعه تجارت جهانی برای ایران دارد و با تکمیل زیرساخت‌های حوزه بندری و منطقه ویژه، ارزش افزوده و اهمیت آن بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به ارائه طرح اسکله تفریحی در محدوده بندر آستارا، خواستار مساعدت های لازم در اجرای آن شد.
بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست.
این واحد بندری به مساحت 60 هکتار و برای تخلیه و بارگیری سالیانه سه میلیون و 500 هزار تن کالا پیش بینی و طراحی شده است و یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد شد و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.