به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در کمیته گردشگری این شهرستان با بیان این که اجرای طرح‌های گردشگری باید متناسب با ساختار محیط طبیعی باشد افزود: گردشگر به دنبال استفاده از طبیعت است و در دنیا نیز با برنامه‌ریزی‌های اصولی، مشکلات و اختلافات بین توسعه و محیط زیست برطرف می شود.
وی با اشاره به محرومیت های موجود در آستارا و نبود امکانات تفریحی و تفرجگاهی کافی در این شهرستان، اظهار داشت: متاسفانه با رویکردهایی که در این شهرستان وجود داشته است از ظرفیت‌های نهفته آن با توجه به منافع عمومی استفاده نشده است.
رنجکش با اشاره به اینکه آستارا شهرستانی با جاذبه‌های نهفته طبیعی است، تصریح کرد: طرح های جامع گردشگری با محوریت بوم گردی از اولویت ها و نیازهای آستاراست و باید با در نظر گرفتن دیدگاه های صاحبنظران و استفاده از مشاوران برجسته اجرا شود.
فرماندار آستارا به اجرای طرح گردشگری تالاب استیل اشاره و تصریح کرد: این طرح در کمیته گردشگری با در نظر گرفتن شرایط زیست بوم به تصویب رسیده است و باید بر اساس ارزیابی‌های درست و جامع اجرا شود.
رنجکش یادآور شد: تاکنون به تالاب استیل توجه نشده است و نتیجه این امر را با انباشته شدن زباله در حاشیه آن دیده ایم ولی تصمیم داریم با اجرای طرحی، استیل را به یکی از مناطق مهم گردشگری استان تبدیل کنیم.
فرماندار آستارا تاکید کرد: سایر دستگاه‌های مرتبط با طرح گردشگری تالاب استیل، در اجرای این طرح همکاری های لازم را با ارائه دیدگاه‌های اصلاحی داشته باشند.
وی اظهار کرد: برای چنین طرح هایی با در نظر گرفتن منافع عمومی و شرایط خاص شهرستان در کارگروه های مختلف تصمیم گیری می شود و برای اجرای بهتر آنها باید نظارت و همراهی کافی صورت گیرد.
رنجکش به اجرای طرح روستاهای بدون بیکار در آستارا اشاره کرد و گفت: اجرای چهار طرح در این زمینه در دستور کار قرار دارد و باید با هماهنگی دستگاه‌های اداری عملیاتی شود.
وی ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی در مسیر حیران را از دیگر برنامه‌ها در توسعه خدمات گردشگری آستارا عنوان کرد.
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت ضوابط زیست محیطی منطقه، خاطرنشان کرد: هیچ عقل سلیمی با توسعه مناطق گردشگری مخالف نیست و باید مجوزهای لازم اخذ شود تا مشکلی به وجود نیاید.
در این جلسه اعضای حاضر با ارائه دیدگاه ‌های خود پیرامون اجرای طرح‌های گردشگری بر ضرورت عملیاتی شدن این طرح ها برای برون‌ رفت از مشکلات شهرستان آستارا تاکید کردند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی و تجاری یکی از 20 شهر گردشگر پذیر کشور است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی **انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.