به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به خبرگزاری ایرنا، شعبه ویژه تامین اجتماعی در شهر صنعتی رشت برای ارائه شیوه ‌های نوین خدمات غیرحضوری به کارفرمایان و بیمه شدگان به عنوان طرحی ابتکاری برای نخستین بار در کشور در استان گیلان راه اندازی شده است.
بهره‌گیری از شیوه‌ های نوین خدمات ‌رسانی به شکل غیرحضوری بمنظور رضایتمندی بیشتر شرکای اجتماعی، تسریع در فرایند کار و جلوگیری از ترددهای غیرضروری در کنار ارتقاء کیفی امور از عمده‌ترین اهداف این طرح عنوان شده است.
در فاز نخست این پروژه پنج فرایند خدمت به بیمه شدگان انجام می گیرد؛ ثبت‌ نام اولیه و ثبت نام افراد تبعی، صدور دفترچه‌های جدید و المثنی، استعلام سابقه، درخواست جمع آوری سابقه و پرونده ، نام نویسی اولیه کارگاهی و اختصاص کد کاربری به نماینده قانونی کارفرما، مشاهده بازرسی کارگاه و ثبت درخواست بازرسی جدید از جمله خدماتی است که بدون حضور بیمه ‌شدگان و کارفرمایان انجام می ‌شود.
کارفرمایان و بیمه شدگان برای دریافت این خدمات باید به سامانه طراحی شده در بستر وب مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوطه درخواست‌ها و خدمات مورد نظر را دریافت کنند.
با راه اندازی شعبه ویژه تامین اجتماعی، ماهانه مراجعه حضوری 4هزار و 380 نفر به شعب کاهش می‌یابد.
بر اساس آخرین آمار دریافتی از تامین اجتماعی استان گیلان، یک میلیون و 180 هزار نفر شامل 400 هزار بیمه شده اصلی و 110هزار مستمری بگیر با احتساب افراد تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی **انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.