گردهمایی نخبگان و فرهیختگان اشکور با حضور فرماندار شهرستان رودسر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رودسر، فرماندار رودسر در این همایش با بیان این مطلب که برنامه ها و فعالیت های ما با توجه به آمایش سرزمین ، در سه جهت تنظیم و اجرایی شده و به لطف خدا شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای در این راستا بوده ایم تصریح کرد : شهرستان رودسر به عنوان قطب کشاورزی در استان ، سهم بسزایی در تولید محصولات کشاورزی ، زراعی ، باغی و دامی را دارا بوده و ما مفتخریم که از حیث سطح زیر کشت و تولید فندق و گل گاوزبان حائز رتبه اول کشوری و در محصولاتی مانند مرکبات ، گل وگیاه ، کیوی و گردو حائز رتبه اول استانی می باشیم و در حال حاضر ، بسیاری از این تولیدات به خارج از استان وحتی خارج از کشور صادر می شود .

وی خاطر نشان کرد : در بخش کشاورزی تمام سعی ما بر این بود که علاوه بر حفظ سطح زیر کشت، تولید در واحد سطح را نیز افزایش دهیم .

امیرجانبازی رودسری در ادامه سخنان خود به صنعت گردشگری در شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان رودسر با دارا بودن ساحلی زیبا به طول 45 کیلومتر،  جنگل و کوهستان، و با ایجاد محیطی سالم در قالب طرحهای سالمسازی سواحل و همچنین فراهم نمودن امکانات رفاهی و زیر ساختهای مورد نیاز و راههای دسترسی مناسب فضای بسیار خوبی را برای استفاده بهینه مسافران و گردشگران از مواهب طبیعی منطقه ایجاد نموده است و ما هر روز شاهد حضور و اقامت جمع کثیری از مسافران و گردشگران در شهرستان هستیم که این امر کمک شایانی به توسعه اقتصادی منطقه می نماید .

وی به پتانسیل و ظرفیت های گردشگری موجود در منطقه اشکور رحیم آباد اشاره کرد و افزود: منطقه اشکور رحیم آباد از ظرفیت بالایی در بحث گردشگری برخوردار است و باید با برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های مناسب از این فضا و پتانسیل به نحو شایسته ای درگسترش و توسعه صنعت توریسم استفاده نمائیم .

وی در ادامه سخنان خود به سه حوزه آب ، خاک و بهداشت اشاره نمود و افزود: باید سعی و تلاش نمائیم تا همه مسائل و مشکلات مربوط به این سه حوزه را رفع نمائیم .

جانبازی رودسری با بیان این مطلب که شهرستان رودسر آب مورد نیاز خود را از سد سپید رود تأمین نمی کند گفت: شهرستان رودسر تنها شهرستان استان گیلان است که که آب مورد نیاز خود را از سد سپید رود تأمین نمی کند و در زمینه تأمبن آب شرب و کشاورزی و دیگر مسائل مربوط به آب یکی از شهرستانهای موفق استان گیلان هستیم و در زمنیه آب شرب روستایی نه تنها از متوسط استانی بلکه از متوسط کشوری نیز جلوتر هستیم .

وی در ادامه به نقش خاک در تولید محصولات کشاورزی اشاره نمود و گفت: با توجه به بالا بودن سطح سفره های آب زیرزمینی شناخت خاک نقش بسیار مهمی در تولید محصولات کشاورزی ایفا می کند .

فرماندار شهرستان رودسر خاطر نشان کرد: وجود دانشگاههای معتبر در شهرستان و تربیت نیروی انسانی توانمند نقش بسیار مهمی در گسترش فرهنگ در منطقه دارد همواره این شهرستان به داشتن مردمانی فهیم و فرهیخته به خود می بالد .

جانبازی رودسری یکی از راههای توسعه و پیشرفت را داشتن آرامش و امنیت عنوان نمود و افزود: افتخار می کنیم که شهرستان رودسر با وجود وسعت و گستردگی زیاد از امن ترین شهرستانهای استان گیلان است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته هیچ مشکل امنیتی در رودسر وجود ندارد که در این زمینه تلاش و همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و اعضای شورای تأمین شهرستان قابل قدردانی است ودرسایه این امنیت وآرامش است که شاهد رشد وپیشرفت شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید با هم افزایی ، همکاری و هیاری دست به دست هم دهیم تا برای توسعه و پیشرفت شهرستان گام برداریم و برای سرعت بخشیدن به قطار توسعه و تحول شهرستان که مدتی است به راه افتاد باید با همدلی و همیاری کمک کنیم .

گردهمایی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.