"سائوراب کومار "سفیر کشور هندوستان در تهران ضمن بازدید از توانمندی‌های بندرانزلی با حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، "سائوراب کومار "سفیر کشور هندوستان در تهران ضمن بازدید از توانمندی‌های بندرانزلی با حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن خوش آمدگویی به سائوراب کومار اظهار کرد: طرح توسعه بندر انزلی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بندر انزلی به  جنوب خلیج فارس و کشورهای سی ای اس بوده است.

 حسین چراغی با بیان اینکه بندرانزلی نزدیکترین مسیر در کریدور شمال به جنوب است افزود: در آینده نزدیک شاهد اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی خواهیم بود که این آمادگی وجود دارد که تبادلات تجاری بخش بزرگی از بازار هند، پاکستان و روسیه از طریق بندر انزلی صورت بپذیرد.

وی با اشاره به اینکه  بندر انزلی مجهز ترین بندر شمال کشور بوده در حوزه گردشگری دریایی و خطوط مسافرت دریایی از بنادر پیشرو در شمال کشور است ، بطوریکه اولین مجتمع گردشگری در این بندر ساخته می شود خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد یک شبکه مسافری در خزر فی مابین بنادری چون باکو، آستارا خان و اکتائو هستیم و به دلیل جاذبه های گردشگری موجود در شمال کشور به دنبال ایجاد خطوط مسافری با استفاده از  کشتی های کروز در شهرهای ساحلی شمال کشور هستیم.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بدلیل قرار گرفتن ایران در مسیر کریدورهای بین المللی بسیاری از تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نگاه ویژه ای به بنادر کشور به خصوص بندرانزلی دارند.

 چراغی با اشاره به رشد روز افزون بندر انزلی یادآور شد: هم اکنون بندرانزلی می تواند کشتی های ۶ هزار تنی را تخلیه و بارگیری کند که براساس برنامه ریزی انجام شده و طرح توسعه بندر انزلی در چندین ماه آینده می توانیم کشتی های۱۲هزار تنی را پذیرا باشیم.

وی با بیان اینکه جذب کالاهای خارج از خزر از اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بوده گفت: عبور دو کریدور شمال به جنوب و کریدور شرق به غرب ظرفیت مناسبی برای جذب  کالای جدید در بندرانزلی خواهد شد و بهمین دلیل باید بندر انزلی به شبکه ریلی کشور متصل شود.

"سائوراب کومار "سفیر کشور هندوستان در تهران ضمن تقدیر از مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای تلاش های موثری که در توسعه و تقویت دو حوزه تجاری و گردشگری دریایی خزر داشته است عنوان کرد: هدف ما بازدید از بنادر گیلان و شناسایی ظرفیت های این بنادر برای توسعه همکاری بوده است.

وی با بیان اینکه بنادر جمهوری اسلامی ایران را می شناسیم ادامه داد: بندرانزلی در کریدور شمال به جنوب می تواند نقش خوبی ایفا کند .

 

kjtktkt

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.