به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک شامگاه پنجشنبه در افتتاح مرکز کاسپین دیالیز در رشت افزود: به 70 دستگاه دیالیز در این استان در بخش دولتی نیازمندیم و اکنون 225 دستگاه دیالیز در بخش دولتی و خصوصی برای خدمات رسانی به بیماران فعال است.
وی تعداد بیماران دیالیز در استان گیلان را یک هزار و 80 نفر عنوان و اظهار کرد: بیماران دچار نارسایی کلیه ، درد مزمن و پایداری دارند که برای ادامه حیاتشان ناچارند زمانی از وقتشان را برای انجام دیالیز بگذارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس تاکیدات دولت یازدهم و اجرای طرح تحول سلامت ، بیماران دیالیز هیچ هزینه ای را در بخش دولتی و خصوصی پرداخت نمی کنند.
وی بیان داشت: سیاست دانشگاه علوم پزشکی با توجه به هزینه های زیاد و مشکل تامین نیروی انسانی این است که به ناچار عمده این خدمات به بخش خصوصی واگذار کنیم و فعالیت هایمان در این رابطه برای بیماران اورژانسی و آموزش نیروها در مراکز آموزشی باشد.
وی در ادامه سخنانش با بیان این که نه تنها برای شناسایی بیماران کلیوی بلکه برای سایر بیماری ها غیرواگیر برنامه داریم، اظهار کرد: 74 درصد از علت مرگ و میر در جامعه ناشی از بیماری های غیرواگیر به اضافه تروما است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان این که با کمال تاسف ما کشور را گران اداره می کنیم، گفت: از بودجه ای که هر ساله می نویسیم، دو سوم برای شرکت های دولتی و یک سوم مربوط به مجموعه حاکمیت یا دولت است.
غلامعلی جعفرزاده افزود: اصرار ما این است که همه کارها در سیستم دولتی انجام شود این در حالی است که بیش از 97 درصد درمان خیلی از کشورهای پیشرفته توسط بخش خصوصی انجام می گیرد.
وی راه اندازی مرکز دیالز کاسپین رشت را کار خوبی دانست و خاطر نشان کرد: بایستی از این مرکز حمایت کنیم.
مرکز دیالیز کاسپین با 30 تخت دیالیز با اعتبار 40 میلیارد ریال شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از مدیران و جمعی از پزشکان استان گیلان در رشت افتتاح شد.
راه اندازی این مرکز که تمام خدمات در آن به صورت رایگان انجام می گیرد، در راستای تاکیدات وزارت بهداشت مبنی بر واگذاری خدمات دیالیز به بخش خصوصی و اصل 44 انجام گرفته است.
استان گیلان با قریب دو و نیم میلیون نفر جمعیت در حال حاضر دارای 25بیمارستان دولتی ، هشت بیمارستان خصوصی است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.