علی رضا ملکی نژاد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: شهرک های عباس آباد ، مهدی و کوچه ها و محله های اطراف پایانه مسافربری آستارا، در ساعات اوج مصرف با افت فشار و قطع موقت آب مواجه هستند.
وی تراکم خانه های مسکونی در آن نقاط را از دلایل افت فشار عنوان و اضافه کرد: شهروندان با صرفه جویی و خودداری از مصرف آب در کشاورزی و شستشوی خودرو ، به رفع این مشکل کمک کنند.
ملکی نژاد با اشاره به اینکه بیشترین افت فشار آب در ساعات اوج مصرف از 10 تا 14 است، بیان کرد: میزان تولید آب در تنها تصفیه خانه آستارا، 220 لیتر در ثانیه است و در فصل تابستان با ورود گردشگران، نیاز آبی شهر به 300 لیتر در ثانیه می رسد که امیدواریم با تکمیل طرح آبرسانی، تولید آب متناسب با جمعیت ثابت و شناور این شهرستان افزایش یابد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است و مرکز آن به عنوان یکی از 20شهر گردشگرپذیر کشور، 23 هزار مشترک آب دارد.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، رئیس مرکز درمانی تامین اجتماعی آستارا گفت: این واحد درمانی از سال 72 به عنوان واحد عمومی فعالیت می کرد و سازمان تامین اجتماعی با تبدیل آن واحد تخصصی موافقت کرد و به زودی کادر درمانی و امکانات آن تامین خواهد شد.
سعید پورعباس افزود: یک دندانپزشک، یک داروساز و سه پزشک عمومی در این واحد درمانی فعالیت می کنند و در روزهای آینده سه پزشک متخصص، یک پزشک عمومی و یک دندانپزشک به آن افزوده خواهد شد و کارکنان آن از 22 به 38 نفر افزایش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: نسخه بیمار در این درمانگاه به صورت الکترونیکی صادر می شود و در روزهای آینده آزمایشگاه و داروخانه آن تجهیز خواهد شد.
وی ادامه داد: ایجاد درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در شهرهای با 50 هزار نفر بیمه شده امکان پذیراست و هرچند جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی آستارا 44 هزار نفر است، اما به خاطر موقعیت گردشگرپذیر این شهرستان، با راه اندازی درمانگاه در آن موافقت شد.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.