توکل مافی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مرکز پیشتر با چند پزشک متخصص و عمومی به صورت شبانه روزی فعالیت می کرد اما به علت ترک بیشتر آنها، اکنون فقط در وقت اداری فعال است.
وی با اشاره به این که بخش لوندویل با 22 هزار نفر جمعیت از مرکز شهرستان 12 کیلومتر فاصله دارد افزود: اکنون بیماران این بخش، برای معالجه و درمان در ساعات عصر و شب مجبور به صرف وقت و هزینه برای مراجعه به مراکز درمانی آستارا شده اند .
وی خاطرنشان کرد: تامین پزشک برای فعالیت شبانه روزی مرکز درمانی لوندویل از طریق نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان پیگیری می شود و امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود.
شهرام حسین نژادی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز در این خصوص گفت: تامین پزشک نوبت های عصر و شب مرکز درمانی بخش لوندویل ضرورت دارد و به این منظور، 2 پزشک تامین شده است و تا 2 هفته دیگر مستقر خواهند شد.
گفته می شود بدهی شرکت های بیمه به پزشکان علت ترک محل خدمت از سوی آنهاست و اغلب آنان اجازه دایر کردن مطب ندارند و پرداخت نشدن به موقع حقوق پزشکان، مشکلات زیادی را برای این قشر به همراه داشته است.
داداشی نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه امسال از موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ساخت بیمارستان 20 تختخوابی با یکهزار و 200 متر مربع مساحت ظرف هشت ماه در بخش لوندویل خبر داده بود که توسط بنیاد علوی احداث و از سوی وزارت بهداشت تجهیز خواهد شد.
چند تن از اهالی بخش لوندویل آستارا با تماس تلفنی و حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی این شهرستان، فعالیت تمام وقت مرکز درمانی شبانه روزی آن بخش را خواستار شده بودند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 2 بخش مرکزی و لوندویل و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور **انتشار دهنده: بابایی
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.