به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی تیزهوش عصر سه شنبه در جلسه نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با تاجران و صادرکنندگان آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: اتاق بازرگانی گیلان با بهره مندی از موقعیت مرزی شهرستان های آستارا و انزلی در پی افزایش حجم مبادلات خارجی استان است.
وی بازاریابی، انجام امور روادید صادرکنندگان و تجار، جذب سرمایه‌گذار خارجی و گسترش روابط تجاری را از هدف های راه‌اندازی سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه عنوان کرد.
تابان با بیان اینکه بیشتر کالاهای مصرفی کشور ما وارداتی است، تصریح کرد: بستر صادرات به کشورهای خارجی از جمله آذربایجان و روسیه فراهم است و تولیدکنندگان داخلی با ارتقای کیفیت کالاهای خود می توانند به تقویت صادرات و اقتصاد مقاومتی کمک کنند.
وی اضافه کرد: همکاری دستگاه های متولی با تاجران در تجارت و توسعه کشور موثر است و راه اندازی اتاق بازرگانی در آستارا با توجه به موقعیت مرزی این شهرستان، در دستور کار ما قرار دارد.

** پسابرجام، فرصت گسترش روابط تجاری ایران است
فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: این شهرستان به سبب برخورداری از مرز زمینی و دریایی می تواند سهم بزرگی در تجارت با کشورهای همسایه داشته باشد.
یونس رنجکش افزود: پسابرجام فرصت گسترش روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف است و در آینده با بهره برداری از خط ریلی آستارا-آستارا، شهرستان آستارا وارد تجارت ریلی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از خط ریلی آستارا-آستارا باید زیر ساخت های تجارت و صادرات تقویت شود و اتاق بازرگانی می تواند در این راستا برنامه ارائه دهد.
رنجکش توسعه زیر ساخت های گمرک آستارا را ضروری خواند و اظهار کرد: باید فضای مبادلات گمرکی در این شهرستان، مطابق شأن گمرک ایران باشد.
وی تسهیل صدور کارت بازرگانی، بررسی کارت های قدیمی و ایجاد نمایندگی اتاق بازرگانی در آستارا را از خواسته های تجار و بازرگانان این شهرستان عنوان کرد.
در این جلسه نشان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان به فرماندار آستارا اهدا شد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.