به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا ؛ یونس رنجکش در آئین معارفه مشاور فرماندار در امور اهل سنت در فرمانداری این شهرستان افزود: شیعیان و اهل سنت قرن هاست در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی می کنند و تعاملهای اجتماعی مردم آستارا، نمونه بارزی از اتحاد مسلمانان در کشور است.
وی از دین، کشور، نظام و پرچم ایران اسلامی به عنوان عوامل همبستگی نام برد و افزود: خوشبختانه آنقدر اشتراکات بین اهل سنت و شیعه در کشورمان و شهرستان آستارا پر رنگ است که تفاوت های مذهبی به چشم نمی آید.
وی با اشاره به تدبیر حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری هفته وحدت همزمان با ولادت رسول گرامی اسلام (ص)، اضافه کرد: این امر مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است زیرا توطئه های دشمنان علیه ایران در سایه اتحاد و همدلی مردم خنثی می شود.
رنجکش با تقدیر از مشارکت برادران و خواهران اهل سنت در انتخابات اخیر، تصریح کرد: مشارکت مردم در مسیر وحدت و تحقق مطالبه رهبری نظام بود و امیدواریم در کنار این انسجام، مشکلات مردم را برطرف کنیم.
فرماندار آستارا افزود: یکی از برنامه های جدی رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید، استفاده از ظرفیت مردم برای توسعه است و در این زمینه تفاوتی بین شیعه و سنی نیست.
رنجکش گفت: انتخاب مشاور فرماندار در امور اهل سنت در مسیر هدف ها و برنامه های دولت تدبیر و امید است و امیدواریم با بهره مندی از ظرفیت های موجود بتوانیم به طور شایسته در خدمات رسانی به جامعه عمل کنیم.
در ادامه این جلسه برخی از علمای سنی با تقدیر از اقدام فرماندار آستارا در انتخاب مشاور در امور اهل سنت، بر همگرایی بیشتر مردم، مسئولان و اهل سنت آستارا تاکید کردند.
در این جلسه حجت الاسلام محمد هاشمی از علمای اهل سنت آستارا به عنوان مشاور فرماندار این شهرستان در امور اهل سنت منصوب شد.
همچنین در حکم دیگری شهریار خدایی از کارشناسان و مدیران با سابقه آستارا در حوزه پایانه مرزی این شهرستان، به عنوان مشاور فرماندار در امور گمرکی و مرزی معرفی شد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 17 درصد جمعیت این شهرستان را اهل سنت تشکیل می دهند.
دریافت خبر: یوسف هدایتی**انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.