به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، حجت شعبانپور روز دوشنبه در گردهمایی دهیاران گیلان با محوریت پرداخت تسهیلات افزود : رسیدگی به روستاها ، ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و توانمندسازی روستائیان و تلاش برای معکوس نمودن مهاجرت از شهر به روستا از جمله موارد مورد توجه در نظام مدیریت روستایی طی سال‌های اخیر است.
وی اظهار داشت : تا پایان سال با مشارکت صندوق کارآفرینی و امید و اداره های کل شیلات و تعاون ، طرح پرورش ماهی در خانه های روستایی به تعداد یکهزار نفر اجرا می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان تصریح کرد: برای اجرای این طرح به هر متقاضی 250 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
شعبانپور ، همچنین از اختصاص 350 میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک سینا برای اجرای طرح های اشتغالزایی در مناطق روستایی خبرداد و گفت :این تسهیلات کم بهره 150 میلیارد ریال بیشتر از سال گذشته است.
و ی همچنین پرداخت تسهیلات پست بانک کشور در زمینه خرید لوازم کشاورزی در مناطق روستایی را از جمله اقدامات مثبت قلمداد و تصریح کرد : امسال تا کنون از این طریق 12 میلیارد ریال پرداخت شده است و دهیاران تلاش کنند تمام تسهیلات مصوب در گیلان جذب شود.
شعبانپور در ادامه با اشاره به معضل پسماند و لزوم مدیریت آن گفت : در روستاها به ازای هر شخص 650 گرم سرانه تولید پسماند داریم که این میزان از متوسط کشوری بالاتر است و این وضعیت با ورود گردشگران به استان بیشتر نیز می شود .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ، حصول موفقیت در این حوزه را مستلزم همکاری وهمیاری با کارگروه پسماند استان دانست و گفت : جز با مشارکت مردم، فرهنگ سازی، آموزش، تعمیر، ترمیم و بازسازی و راه‌اندازی کارخانجات کمپوست نمی توان به نقطه موفقیت رسید.
وی در ادامه ساخت و ساز غیرمجاز و عدم اهمیت به طرح‌های هادی روستایی را از دیگر مشکلات حوزه روستایی عنوان و بیان کرد : دهیاران موظفند در این خصوص اشراف بهتری برروی عملیات ساخت و ساز روستایی داشته باشند تا در کمیسیون‌های ماده 99 نیز براحتی بتوان تصمیم‌گیری کرد.
این نشست باحضورمعاونان فرماندران و بخشداران در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از طریق پست بانک در مناطق روستایی ، برگزار شد.
گیلان با تولید بالغ بر 47 هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی، از استان های برتر در تولیدات شیلاتی است.
دریافت خبر: مریم سلیمانی** انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.