حجت الاسلام سیدمحمود مظفری روز چهارشنبه در مراسم ویژه سالگرد شهادت دکتر بهشتی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه در مسجد جامع لاهیجان افزود: عدالت در قوه قضاییه حرف اول را می زند و وظیفه دستگاه قضا حرکت بر اساس عدالت است و در درجه نخست باید فساد و بی عدالتی در آن راه نیابد که اگر قوه قضاییه ناسالم باشد و راه کج برود و رسیدگی به کارها در آن سفارشی باشد ، دیگر دستگاه های اداری کشور نیز فاسد خواهندشد.
وی اظهارداشت:امروز وظیفه مسوولان عمل به وصیت های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است که فرمود وحدت کلمه را حفظ کنید زیرا هیچ وقت کارها براساس تفرقه پیش نمی رود و هر وقت تفرقه بوده جامعه متضرر شده است.
وی با اشاره به واقعه هفت تیر سال 60، خاطرنشان کرد: این واقعه در شرایطی رخ داد که کشور از هر لحاظ در هجمه دشمنان بود و دشمنان مشغول توطئه علیه نظام اسلامی و براندازی آن بودند ولی با همبستگی و وحدت کلمه گزندی به کشور وارد نشد.
حجت الاسلام مظفری گفت: در آن شرایط دشوار دشمنان هر روز توطئه ای می کردند ، از یک سو جنگ ویرانگری توسط صدام علیه به ایران تحمیل کردند ،کشورهای عربی به صدام کمک کردند ، کشور رییس جمهور و نخست وزیر را از دست داد ولی وحدت موجب شد نتوانند به کشور آسیبی برسانند.
وی افزود: در جریان انقلاب و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی دو گروه رسوا شدند گروهی که داعیه حمایت از خلق ، مردم و انقلاب را داشتند ، و قدرت های غربی و استکباری که امروز همان کسانی که امثال شهید بهشتی را ترور کردند و در ایران مرتکب جنایت شدند را در دامن خود به عنوان اپوزیسیون نرم پناه داده اند .
وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی به درختی تناور تبدیل شده است و باید بازهم وحدت کلمه در جامعه حفظ شود و نبایداز توطئه دشمنان غافل بود.
وی نسبت به رشد ناهنجاری ها در جامعه هشدار داد و خاطرنشان کرد: همه امور با قوه قضاییه و تشکیل پرونده حل نمی شود بلکه مردم نیز باید همت و همکاری کنند و خانواده ها هم باید مواظب فرزندان خود باشند تا جرم و ناهنجاری ها در جامعه کاسته شود.
وی اظهارداشت: صدور حکم یکصدفقره طلاق در سه ماه اول سال جاری در دادگستری بخش مرکزی لاهیجان امر مهم و زنگ هشداری است که باید خانواده ها و مردم و مسوولان به مشکلات جامعه توجه کنند.
این قاضی دادگستری لاهیجان تصریح کرد: نباید برای هر امر کوچکی به دادگستری مراجعه کرد و تشکیل پرونده داد .
وی یادآورشد: سال گذشته 15میلیون پرونده در قوه قضاییه کشور تشکیل شده که به معنای این است که 30میلیون نفر از مردم کشور درگیر کار قضایی هستند و باید مردم قدرت تحمل و صبر خود را افزایش دهند.
مراسم ویژه سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72تن از یارانش و گرامیداشت هفته قوه قضائیه روز چهارشنبه با حضور مسوولان و مدیران شهرستان لاهیجان و کارکنان دادگستری این شهرستان در مسجد جامع لاهیجان برگزارشد.
خبرنگار: فرهاد نظرپور **انتشار دهنده : بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.