به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ولی داداشی روز چهارشنبه در نشست مشترک نیروها و کارکنان انتظامی و قضائی آستارا به مناسبت هفته قوه قضائیه در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان افزود: فرهنگ برخورد با آسیب های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است و نیروی انتظامی آستارا به لحاظ ماموریت های حساس، با کمبود نیرو مواجه است و این کمبود با پیگیری های انجام شده جبران خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به فاصله شهرک عباس آباد آستارا با مرکز این شهرستان، مردم آن برای پیگیری مسائل مربوط به نیروی انتظامی با مشکل مواجه هستند و با پیگیری های انجام شده، با راه اندازی یک واحد کلانتری در آن منطقه موافقت شده است.
امام جمعه آستارا نیز در این نشست، نیروی انتظامی را بزرگترین ارگان تامین امنیت برشمرد و اضافه کرد: آسایش و امنیتی که در جامعه شاهد آن هستیم در سایه تلاش های شبانه روزی ماموران نیروهای انتظامی تامین می شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اضافه کرد: نیروهای مقتدر، مخلص و شجاع نظامی و انتظامی با همکاری دستگاه قضا، با سرلوحه قرار دادن آموزه های دینی در برهه های حساس زمان، به مبارزه با جرم و بی عدالتی بر می خیزند.
فرماندار آستارا نیز در این دیدار گفت: نیروی انتظامی و دادگستری در این شهرستان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی موفق عمل کرده است و با حرکت در مسیر قانون، نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند و تعامل آنها در این شهرستان باید بیشتر باشد.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه وظایف ناجا و دستگاه قضا در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی بسیار حساس است، اضافه کرد: برخورد نیروی انتظامی با مجرمان و متخلفان باید بر مبنای رافت اسلامی و حقوق شهروندی باشد، زیرا برخوردها ترسیم کننده نوع نگرش حاکمیت است.
وی اظهار کرد: هویت یک نیروی کارآمد در ناجا و دستگاه قضا در چگونگی برخورد و رفتار آنها با مردم بروز پیدا می کند و این امر، جنبه غیر مستقیم آموزشی دارد.
فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز در این برنامه گفت: این شهرستان به سبب موقعیت مرزی و توریستی حساسیت ویژه ای دارد و در این راستا نیروی انتظامی با تعامل مقام قضایی و دیگر نیروهای نظامی، امنیت پایداری را در آستارا ایجاد کرده است.
سرهنگ رسول عزیزی افزود: در سه ماه نخست امسال، 13 و نیم کیلو مواد مخدر در آستارا کشف شد و در این مدت با افزایش 16 درصدی سرقت، افزایش 48 درصدی سیگار قاچاق و افزایش 150درصدی کشف سلاح های غیر مجاز نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه هستیم.
وی ادامه داد: در تعطیلات عید سعید فطر، 85 هزار خودرو در شهر آستارا اسکان یافتند و نیروی انتظامی در تامین امنیت این حجم گردشگران نقش مهمی دارد.
در این جلسه، سروان خشایار مظلومی به عنوان رئیس بازرسی فرماندهی نیروی انتظامی آستارا معرفی و از زحمات سروان مهدی برمچ رئیس سابق این واحد تقدیر شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.