به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز یکشنبه در مانور ستاد ساماندهی ساحل آستارا در طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان گفت: نوار ساحلی این شهرستان از بستر مناسبی برای جذب گردشگر برخوردار است و باید از این ظرفیت برای تقویت اقتصاد گردشگری استفاده شود.
یونس رنجکش افزود: تامین امنیت جانی شهروندان، تولید نشاط اجتماعی و تقویت بسترهای اشتغال از مواردی است که در طرح های سالمسازی آستارا باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ایجاد همدلی و هم افزایی میان اعضای ستاد ساماندهی ساحل ها جهت به کارگیری هر چه بهتر امکانات، تجهیزات و ظرفیت های شهرستانی برای پیشگیری از حوادث و تلفات دریایی لازم است.
رنجکش اظهار کرد: تلاش بر این است تا با استفاده از امکانات، نیروی انسانی و ظرفیت های موجود در روستاها و دهیاری های نوار ساحلی، بتوانیم فضای بهتری نسبت به گذشته برای خدمات دهی به مسافران و گردشگران ساحلی فراهم کنیم.
فرماندار آستارا بیان کرد: تلاش مجموعه عوامل ستاد ساماندهی ساحل های آستارا این است که غریقی نداشته باشیم و این امر مستلزم مشارکت و همکاری گردشگران با ناجیان غریق است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح های امداد و نجات و تامین امنیت اجتماعی در کنار پرکردن اوقات فراغت گردشگران با استفاده از برنامه های فرهنگی و هنری از اقدامات پیش بینی شده در این راستاست.
رنجکش گفت: ساحل و دریا از موهبت های الهی هستند که باید به آنها به عنوان فرصت ایجاد اشتغال، کارآفرینی و توسعه گردشگری نگاه کرد و باید تلاش کنیم با خلاقیت و نوآوری، این فرصت ها را شناسایی و برای آنها برنامه ریزی کنیم.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و سه شناگاه یا طرح سالمسازی دریا در غرب استان گیلان واقع شده و جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.