به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ، قربانعلی محمدپور از طبیعت گردان و مردم خواست با توجه به گرمای هوا، وزش باد گرم و همچنین خشک بودن سطح زمین در مناطق جنگلی نسبت به رعایت مسایل ایمنی در افروختن آتش در مناطق جنگلی و مراتع توجه جدی داشته باشند تا شاهد بروز سوانح آتش سوزی در این مناطق و از بین رفتن جنگل و گونه های جانوری و گیاهی نباشیم .
وی افزود :متاسفانه همه ساله با شروع فصل گرما و حضور مسافران در مناطق مختلف گیلان شاهد بروز مشکلاتی از جمله انباشت زباله و آتش سوزی در مناطق جنگلی هستیم که این بی توجهی خسارات بسیار سنگین و گاه جبران ناپذیر به بار می آورد .
وی متذکر شد: از مسافران و طبیعت گردان می خواهیم تا حد امکان از افروختن آتش در مناطق پوشیده از درختان یا شاخه و برگ های خشک خودداری کنند و در صورت نیاز به اینکار حتما از خاموش شدن آتش قبل از ترک منطقه مطمئن شوند .
مدیرکل حفاظت از محیط زیست گیلان تاکید کرد: ماموران حفاظتی دستگاه های مسوول ، شوراهای شهرها و روستاها ، دهیاری ها و شهروندان عزیز حساسیت لازم را در قبال این مسئله داشته باشند و با مشاهده خطر ، بلافاصله برای اطلاع رسانی و خاموش کردن آتش اقدام کنند.
گیلان با جنگلهای نگارین و جلگه سرسبز و کوه و دریا از نقاط گردشگری کشور محسوب می شود .
دریافت خبر : بابایی
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.