به گزارش عصر چهارشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ سیدحسین صدرممتاز گفت:‌ در راستای اجرای قانون، برخورد با مشمولان غایب با اعمال محدودیت های اجتماعی تشدید می شود.
وی با اشاره به ابلاغ مواد قانونی قانون نظام وظیفه عمومی مبنی بر برخورد با مشمولان غایب و سازمان ها و افراد بکار گیرنده آنان به استانداری و فرمانداری های سراسر کشور تصریح کرد: ‌بر اساس ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی، هر گونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند اخذ گواهینامه رانندگی، دریافت وام، کسب پروانه کار، کاندیدا شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی قراردادی، روزمردی) منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی افراد ذکور است.
به گفته سرهنگ صدرممتاز، طبق ماده 63 قانون وظیفه عمومی‌ استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه ها و موسسه های دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هریک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از شش ماه تا یک سال و درصورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.
معاون وظیفه عمومی استان گیلان گفت: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسه های دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیرگاه ها به کارگیری کنند؛ توسط نیروی انتظامی، وزارت خانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می شوند.
سرهنگ صدرممتاز خاطرنشان کرد: مجازات این گونه افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه و برای بار دوم علاوه بر جریمه فوق، سه ماه انفصال خدمت و برای بار سوم و بالاتر انفصال از خدمت است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.