سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا شامگاه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: مصلی نماز جمعه، آستان امام زادگان و تعدادی از مساجد این شهرستان مملو از جمعیت بود و گروهی از مسلمانان جمهوری آذربایجان نیز در این آئین شرکت کرده بودند.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی با اشاره به اینکه آئین سومین شب قدر در مساجد اهل سنت آستارا نیز برگزار شد، افزود: اصل اسلام بر اساس قرآن و سنت مبتنی است و با تبعیت از آن می توانیم به زندگی خودمان سر و سامان دهیم و به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم.
وی اضافه کرد: دستورالعمل زندگی بشر در کتاب جامع و کامل قرآن در شب قدر نازل شد و این کتاب آسمانی چگونگی حرکت در شاهراه عبودیت را به انسان ها می آموزد.
وی با اشاره به اینکه شب های قدر از لحاظ فضیلت و شب زنده داری برابر با هزاران ماه است، اظهار کرد: در احادیث و روایات بسیاری راجع به فضیلت شب های قدر سخن گفته شده است و پیامبر(ص) فرموده اند هر کس شب قدر را احیا بدارد، گناهانش آمرزیده می شود.
توفان سماء پور رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی آستارا نیز گفت: 50 نفر از دانشجویان، استادان و کارکنان این مرکز آموزشی به مناسبت شب قدر، خون اهدا کردند.
وی افزود: دانشگاهیان به عنوان پرچم دار جامعه در یاری رساندن به هموطنان خود پیشگام هستند و این دانشگاه نیز تمام ظرفیت خود را برای حمایت از اعمال خدا پسندانه به کار می گیرد.
ضیافت افطار هیات رزمندگان اسلام آستارا نیز در مسجد فاطمه زهرا (س) با حضور 500 نفر از روزه داران برگزار شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.