به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر دوشنبه در دیدار با گلبهار خوش ریحان هنرمند گلیم باف در روستای عنبران آستارا با تاکید بر رسیدگی مسئولان به مشکلات او افزود: هنرمندان این عرصه با هدف اعتلای فرهنگ بومی منطقه تلاش می کنند.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی با خلاقیت در معرفی فرهنگ محلی به نسل های آینده می کوشند، اظهار کرد: با در نظر گرفتن شعار سال باید با حمایت از آثار فرهنگی به رونق اقتصادی این عرصه کمک کنیم.
گل بهار خوش ریحان هم در این دیدار با شرح برخی از فعالیت هایش، پرداخت تسهیلات حمایتی به هنرمندان صنایع دستی را خواستار شد.
دست چپ گلبهار خوش ریحان هنرمند 50 ساله آستارایی بر اثر تصادف در سال 1370 از کار افتاد اما او با یک دست، گلیم های بزرگ را که ممکن است یک هنرمند سالم در طول 20 روز ببافد، در یک هفته می بافد.
روستای عنبران در پنج کیلومتری شمال غربی آستارا قرار دارد و ماهیانه 2 هزار و 500 متر مربع گلیم توسط 700 هنرمند گلیم باف آن تولید می شود.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از کمک 20 میلیون ریالی این نهاد برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.
یونس رنجکش گفت: این مبلغ از سوی فرمانداری و بخشداری های مرکزی و لوندویل آستارا در اختیار ستاد دیه این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: رفع مشکلات زندانیان جرائم غیر عمد ضروری است و از اقدامات مؤثر در آزادی آنها بهره مندی از خیران است.
رنجکش از مردم نیز خواست به ستاد دیه آستارا برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بدهکاران مالی کمک کنند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و خیران این شهرستان هفته قبل در جشن گلریزان 350 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.
دریافت خبر: یوسف هدایتی **انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.