اسحاق جهانگیری در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی به رشت آمد و به سخنرانی پرداخت؛ سخنرانی که با حواشی زیادی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، روز دوشنبه بود که خبرهایی مبنی بر حضور احتمالی اسحاق جهانگیری، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در این شهر روی خروجی سایت‌های خبری قرار گرفت.

 صبح روز بعد ستاد حسن روحانی در گیلان این خبر را تایید و اعلام کرد: معاون اول رئیس‌جمهور چهارشنبه 27 اردیبهشت در رشت به سخنرانی خواهد پرداخت.

ساعت سخنرانی جهانگیری برخلاف روند برگزاری همایش انتخاباتی دو نامزد دیگر در گیلان، 10 صبح اعلام شد. ساعتی از روز که اکثر مردم در محل کار، تحصیل و یا در حال مسافر‌ت‌های بین شهری هستند.

اسحاق جهانگیری بامداد چهارشنبه وارد فرودگاه سردار جنگل شد و جمعی از جوانان رشتی به محض اطلاع از ورود وی خود را فرودگاه این شهر رسانده و از وی استقبال کردند.

استقبالی که معاون‌اول رئیس‌جمهور و همراهان به دلیل مشخص نبودن زمان فرود پرواز انتظارش را نداشتند.

IMG_9676

از روز گذشته تعدادی از اعضای احزاب مخالف دولت در مصاحبه‌های متعدد با خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند استانداری گیلان کارمندان را موظف به حضور در همایش جهانگیری کرده است.

اصغریان، معاون استاندار گیلان ساعتی بعد با تکذیب این خبر گفت: رواج این تهمت‌ها و بیان چنین صحبت‌های خلافی ناشی از هراس این افراد از مراسم فردا است.

در ساعات اولیه صبح جمعیت به‌صورت پراکنده به ورزشگاه عضدی، مکانی که قرار بود جهانگیری در آن به سخنرانی بپردازد وارد می‌شد.

رفته رفته و زمانی که هنوز 2 ساعت به زمان برگزاری مراسم باقی مانده بود، سالن تختی ورزشگاه عضدی پر شد و سایر مردم مجبور شدند در محوطه ورزشگاه تجمع کنند.

photo_2017-05-17_10-43-36

یک ساعت مانده به شروع سخنرانی به‌دلیل تراکم جمعیت و بالا رفتن دما، تعدادی از حاضران دچار تنگی‌نفس شده و به بیرون سالن انتقال داده شدند.

صدای بانوان بلندتر شنیده شد

برخلاف ادعای مخالفان دولت مبنی بر اجبار کارمندان دولت به ترک محل کار، بیش از دو سوم جمعیت از جوانان بودند که بانوان اکثریت آن را تشکیل می‌دادند.

photo_2017-05-17_15-22-37

حضور بانوان به‌حدی چشمگیر بود که در همخوانی‌ها و شعارها صدای آنها بیشتر از مردان به گوش می‌رسید. جوانان به‌صورت دست‌جمعی سرود "یار دبستانی من"را همخوانی می‌کردند و گاه از گوشه و کنار شعارهایی شنیده می‌شد و به سرعت به‌صورت یک‌صدا توسط جمعیت عظیم داخل و بیرون سالن تکرار می‌شد.

درحالیکه لحظه به لحظه به جمعیت داخل محوطه ورزشگاه و خیابان‌های اطراف افزوده می‌شد، اسحاق جهانگیری به دیدار نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت رفت.

دیدار جهانگیری با آیت‌الله قربانی

جهانگیری در این دیدار  با بیان اینکه باید به‌فکر همکاری، رفاقت و دوستی باشیم، اظهارکرد: هر بداخلاقی که بود، گذشت؛ از روز بعد از انتخابات، همه کنار هم برای کشور کار کنند.

 معاون‌اول رئیس‌جمهوری درباره صحنه مهم انتخابات خاطرنشان کرد: حرکاتی می‌بینیم از کسانی که هیچ انتظاری از آنها نمی‌رود و روحیه انسان کسل می‌شود اما بقیه روند انتخابات، خوب است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خطاب به جهانگیری:ارادت من به شما بیشتر شد

در ادامه آیت‌الله قربانی خطاب به جهانگیری گفت: روش، متانت و سخنان شما در مناظره‌ها واقعا تاثیرگذار و قابل‌ارزش است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: انسان اینقدر به مقدسات و اخلاق اسلامی پایبند باشد و حتی در فیلم تبلیغاتی اجازه ندهد از مزار برادران شهیدش و معدنی که پدرش کار می‌کرد تصویر بگیرند قابل تحسین است و ارادت من به شما بیشتر شد.

 آیت‌الله قربانی در پایان این نشست، کتاب اخلاق و تعلیم و تربیت‌اسلامی از منظر امام علی و امام حسن(ع) که تألیف خود اوست را به جهانگیری تقدیم کرد.

photo_2017-05-17_11-17-30

جهانگیری پس از این دیدار به سمت محل سخنرانی حرکت کرد و میان خیل عظیم مردم شهر رشت وارد ورزشگاه شد که مردم با شعارهای «جهانگیری دوست داریم» و «جهانگیری زنده‌باد / روحانی پاینده باد» به استقبال از وی پرداختند.

از نکات قابل توجه این همایش این بود که برخلاف میتینگ‌های انتخاباتی دو نامزد اصولگرا جمعیتی از سایر شهرستا‌ن‌ها به محل سخنرانی آورده نشده بود؛ نکته‌ای که مجری مراسم هم به کنایه به آن اشاره کرد و گفت: "کسانی که با مینی‌بوس به اینجا نیامده‌اند دست بزنند"که تشویق تمام جمعیت را به همراه داشت.

photo_2017-05-17_12-35-18

حمایت دروازه بان سابق تیم ملی از روحانی

نیما نکیسا، دروازبان سابق تیم ملی از مدعوین ویژه این مراسم بود که با شعار زنده باد اصلاحات، زنده باد روحانی، زنده باد جهانگیری و زنده باد خاتمی پشت تریبون قرار گرفت.

وی با بیان اینکه چیزی از سیاست نمی‌دانم ولی دست ظریف را می‌بوسم، گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که امن است و دولت موفق شد تورم را کنترل کرده و وضعیت بهداشت و درمان را سامان ببخشد.

نکیسا افزود: ما اصلاح‌طلبان افراد مودبی هستیم و وارد حریم خصوصی افراد نمی شویم.

نکیسا

غلامعلی جعفرزاده  و محمد صادق حسنی جوریابی نمایندگان رشت، منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و علی صوفی استاندار سابق گیلان از چهره‌هایی بودند که جهانگیری را همراهی می‌کردند.

در ادامه جعفرزاده و حسینی رئیس ستاد روحانی در گیلان پشت تریبون قرار گرفتند و از مردم خواستند تا با حضور پرشور خود در انتخابات سرنوشت خوبی را برای ایران رقم بزنند.

سرانجام اسحاق جهانگیری با تشویق یکپارچه مردم پشت تریبون قرار گرفت .

جوانان با سردادن شعار "اسحاق دوست داریم" وی را مورد تشویق قرار دادند. وی نیز در پاسخ گفت: "همه شما در قلب من جای دارید".

photo_2017-05-17_12-38-45

معاون‌اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما در ۴ سال بدترین تهمت‌ها و برچسب‌ها را تحمل کردیم، بیان داشت: من می‌دانستم وقتی در ۴ سال با رییس‌جمهور آن‌گونه رفتار کردند در انتخابات چه می‌خواهند بکنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبی برای من افتخار است، گفت: اصلاح‌طلبی جرم نیست و من صدای اصلاح‌طلبانم و همه دغدغه‌های اصلاح‌طلبان با تدبیر و حمایت رهبری حل‌شدنی است.

 معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه گروهی که هیچ توانایی در صحنه رقابت ندارد می‌خواهد با تهمت‌زنی رقیب را از دور خارج کرده و خود را برنده اعلام کند تاکید کرد: تا ۲۹ اردیبهشت دو روز دیگه مانده است و همه باید هوشیار باشند.

مردم با شعار "نه قاضی نه سردار؛ دولت قانون مدار" جهانگیری را تشویق کردند.

جهانگیری با اشاره به جمعیت گفت: آنها از کلمه سونامی استفاده می‌کنند و تیتر می‌زنند: "این سونامی خودجوش است و این جوانان عاشق خودشان آمده‌اند". در این لحظه مردم شعار دادند: "ما اهل کوفه نیستیم؛ پول بگیریم بیاستیم".

معاون‌اول رئیس‌جمهور افزود: نباید اجازه بدهیم عده‌ای از فقر مردم برای بالا رفتن استفاده کنند و با مردم فقیر عکس و فیلم بگیرند و پخش کنند که این توهین به مردم است.

لوله شلاق

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به حمایت‌های دولت یازدهم از کشاورزان و بویژه شالیکاران و چایکاران تصریح کرد: تلاش کردیم برنج‌کاران ضربه نبینند و جلوی واردات برنج خارجی را گرفتیم همچنین  صنعت چای را نجات دادیم و حالا عده‌ای می‌آیند در گیلان و غیر منصفانه صحبت می‌کنند.

مردم در خلال سخنرانی جهانگیری بارها با شعارهای "خاتمی، خاتمی پیامتو گرفتیم"،"حمایت از روحانی وصیت هاشمی" را تکرار کردند.

همچنین بارها در این مراسم شعارهایی در حمایت از زندانیان سیاسی سرداده شد.

در پایان جهانگیری با شعار  دوباره ایران؛ دوباره روحانی به سخنرانی خود پایان داد و مورد تشویق جمعیت قرار گرفت.

همچنین جوانان با شعارهای نیروی انتظامی تشکر، تشکر و دادستانی تشکر، تشکر از تلاش نیروهای پلیس برای برقراری امنیت مراسم تقدیر کردند.

photo_2017-05-17_12-42-15 (2)

photo_2017-05-17_12-35-29

 

photo_2017-05-17_12-29-07

photo_2017-05-17_12-29-36

گزارش: الیاس بشری

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.