مدیرعامل آبفای گیلان اجرای پروژه BOT برای تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان را از برنامه‌های خوب وزارت نیرو دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه ارزیابی تصفیه‌خانه‌های آب استان‌های گیلان، گلستان و مازندران با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت‌مهندسی آبفای کشور به میزبانی آبفای‌گیلان برگزار شد.

در این نشست سید محسن حسینی رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه متوسط جمعیت در استان گیلان سه برابر متوسط جمعیت کشور است، افزود: با وجود بارندگی‌های زیاد در گیلان، شرایط تأمین آب‌شرب سهل و آسان نیست.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی برای ارائه آب‌سالم و بهداشتی به شهروندان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی کاهش منابع آبی در سطح کشور، گیلان نیز مستثنی نبوده و باید برای تأمین آب پروسه طولانی حفاری و اخذ مجوزهای مربوطه را سپری کند.

مدیرعامل آبفای گیلان اجرای پروژه BOT برای تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان را از برنامه‌های خوب وزارت نیرو دانست و گفت: بازسازی مدول اول تصفیه خانه و احداث مدول دوم با ظرفیت 3000 لیتر در ثانیه، تأمین کننده آب شرب 64 درصد مشترکان استان است و 10 شهر از این تصفیه خانه آبرسانی می‌شود.

حسینی با برشمردن برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین آب یکایک شهرها تصریح کرد: باتوجه به کاهش تخصیص اعتبارات پروژه‌ها و کاهش سرعت روند اجرا، وزارت نیرو با یک پلان برنامه‌ریزی شده دنبال تأمین آب‌بهداشتی سالم برای مردم است .

مدیرعامل آبفای گیلان اقتصاد آب را از اهم مشکلات شرکت‌های آب و فاضلاب دانست و خاطرنشان کرد: مشترکین 30 درصد قیمت تمام شده آب را پرداخت می‌کنند و در نتیجه مسائل اقتصادی، بهره‌برداری را تحت‌الشعاع قرار داده و شرایط کاری را دشوار می‌کند.

وی همچنین اظهار داشت: اصلی‌ترین کار شرکت‌های آب و فاضلاب بهره‌برداری است و در شرایط بد اقتصادی و مالی، بهره برداری کارگشاست و خدمات رسانی مطلوب نیز در بهره برداری مناسب است .

مدیرعامل آبفای گیلان تبادل تجربیات را مهمترین مزیت جلسات استان‌ها عنوان کرد و یادآور شد: هر استانی تبحری دارد و برنامه خاصی را پیگیری می‌کند که امیدواریم با تبادل این اطلاعات در رشد و ارتقاء عملکرد سازمانی موفق باشیم.

مبینی، مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب آبفای کشور ضمن تأکید بر انجام عملیات نگهداری و تعمیرات در سطح تمامی تأسیسات آب، یادآور شد: کنترل دقیق فرآیندهای تصفیه­‌خانه‌های آب از اهم وظایف حوزه بهره برداری شرکت‌های آبفا است.

در راستای تحقق این وظیفه، اولین قدم، ارتقاء فنی، علمی و شغلی کارکنان مرتبط با تولید، تصفیه، انتقال و توزیع آب است و کنار آن برگزاری جلسات آموزشی داخل استانی و تبادل اطلاعات با کارشناسان بهره‌برداری سایر استان‌ها از موضوعاتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.