به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تا پایان سال ٩١، تعداد ٤٧٤ کانون فرهنگی و هنری مسجد تحت نظارت این دبیرخانه در استان فعالیت داشت که این تعداد در پایان سال ٩٥ به ٨٦٤ کانون رسید که نشانگر رشد ٨٢ درصدی تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گیلان است.

همچنین تا پایان سال ٩١ تعداد ٢٠٦ کتابخانه در مساجد گیلان وجود داشت که این رقم نیز در پایان سال ٩٥ به ٢٦٠ باب کتابخانه ارتقاء یافت؛ و این یعنی تعداد کتابخانه های مساجد در گیلان در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید، ٢٦ درصد رشد داشته است.

بنا بر این گزارش؛ تا پایان سال ٩٥، تعداد یک هزار و ١٥٠ مسجد استان گیلان تحت پوشش طرح قرآنی تلاوت نور قرار گرفته است که نسبت به ٥٠٠ مسجد تحت پوشش این طرح تا قبل از سال ٩٢ از رشد ١٣٠ درصدی در این حوزه حکایت دارد. همچنین تا پایان سال ٩٥ تعداد ٥١ مرکز قرآنی «خانه نور» در مساجد استان دایر شده است که این رقم نیز نسبت به ٢٩ خانه نور موجود تا پایان سال ٩١، از رشد ٧٥ درصدی برخوردار است.

این گزارش می افزاید: هم اکنون بالغ بر ٤٤ هزار نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان هستند. «کجا بودیم، کجا هستیم» عنوان سلسله گزارش های روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از عملکرد این اداره‌کل در دولت تدبیر و امید در مقایسه با چهار ساله دولت دهم است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 646599
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.