به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، سید عیسی مهدوی در جلسه تقویت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در سالن جلسات فرمانداری تالش افزود: انتخابات در ایران اسلامی از جایگاه و حساسیت ویژه ای برخوردار است و کشورهای غربی با تحریم و اهرم فشار اقتصادی، سعی در دو قطبی کردن انتخابات دارند.
وی ادامه داد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران، بیش از 40 انتخابات در حوزه های مختلف و با حضور چشمگیر مردم برگزار شده است و انتخابات سالم، دور از تخریب و با صیانت از آرای مردم هدف اصلی مجریان انتخاباتی است.
وی بیان کرد: همه نیروهای اجرایی نسبت به شرح وظایف و تکالیف خود مسئول هستند و در صورت هر گونه تخلف از قوانین انتخاباتی، مراتب از مجراهای قانونی پیگیری خواهد شد.
مهدوی افزود: در این دوره انتخابات مهمترین شاخص، امانتداری و قانونمندی است و هر گونه اهمال در برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، زیرپا گذاشتن حق الناس و آرمان های نظام است.
وی گفت: هیچ یک از مجریان انتخابات نباید به دلیل نا آگاهی از قوانین، موجب به وجود آمدن اختلال در برگزاری انتخابات سالم و پرشور شوند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش نیز در این جلسه بیان کرد: دولت تدبیر و امید دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز را با آمادگی کامل و رعایت امانتداری و بی طرفی برگزار خواهد کرد و همه عوامل اجرایی باید متعهد به منشور انتخابات باشند.
سید جلال سید محمدی افزود: راهکارهای اساسی حضور مردم در انتخابات، ایجاد فضای امن و سیاسی همراه با آرامش و با پرهیز از چالش هاست.

***
بخشدار مرکزی تالش گفت: زباله های حاشیه جاده اصلی شهر تالش در حومه روستاهای آوله کری، کیشه و یشه علیا و سفلی و طولارود با مشارکت دهیاران این بخش، جوانان جمعیت هلال احمر و اهالی جمع آوری شد.
چنگیز شکوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تالش افزود: در برنامه های توسعه کشور توجه ویژه ای به محیط زیست شده و در دولت تدبیر و امید نیز این مهم حائز اهمیت است.
وی اظهار کرد: مشارکت مسئولان در پاکسازی محیط زیست در فرهنگ سازی آن بسیار مهم است و با تکرار این برنامه ها، توجه به حفاظت طبیعت در جامعه افزایش خواهد یافت.
بخش مرکزی تالش دارای بیش از یکصد روستا و 800 کیلومتر مربع مساحت است و همراه با شهر تالش 90 هزار نفر جمعیت را شامل می شود و در روستاهای این بخش 45 هزار نفر سکونت دارند.

***
مدیر آموزش و پرورش تالش از آغاز ساخت دبستان دو کلاسه در روستای دریابن بخش اسالم این شهرستان توسط یک خیر فرهنگی خبر داد.
مرتضی مختاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مدرسه توسط علی نوری با 400 متر مربع مساحت و 60 متر مربع زیربنا و هزینه ای بالغ بر 350 میلیون ریال ساخته می شود و تا شهریور ماه تکمیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: در سه سال اخیر 15 مدرسه توسط خیران در شهرستان تالش ساخته شده است و نیکوکاران این شهرستان در این امر خیر پیشگام هستند.
وی بیان کرد: چند مدرسه دیگر نیز توسط خیران در مناطق مختلف تالش در حال احداث است و این کارهای خداپسندانه در تامین فضای آموزشی لازم، تاثیرگذار است.
37 هزار دانش آموز در 504 مدرسه شهرستان تالش درس می خوانند.
شهرستان تالش با بخش های مرکزی، اسالم، کرگانرود و حویق و بیش از 190 هزار نفر جمعیت، در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7106 / 7124 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.