نمایشگاهی از عروسک‌های پیش بهاری ایران و عروسک‌های سنتی و آیینی گیلان با عنوان "گیشای" در مجمتع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص)رشت برپا شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن‌پور اظهار کرد: نمایشگاه عروسک‌های پیش‌بهاری ایران و عروسک‌های سنتی و آیینی گیلان خانم سیده منصوره قیمی با عنوان "گیشای" از ١٨ تا ٢٤ اردیبهشت‌ماه در مجمتع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت دایر است.

رییس اداره ارشاد شهرستان رشت افزود: در این نمایشگاه بیش از ٥٠ عروسک دست‌ساز از انواع عروسک‌های پیش بهاری ایران و عروسک‌های سنتی و آیینی گیلان با هدف حفظ ارزش ها و سنت های بومی محلی به نمایش عمومی در می آید.

وی تأثیر فرهنگ قوم بر نحوه پیدایش عروسک‌های محلی، آشنایی با آداب و سنن گذشتگان و آشنایی کودکان امروز با نحوه و ابزار بازی کودکان در گذشته را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

سیده منصوره قیمی کارشناس زبان انگلیسی و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر است که با توجه به علاقه‌مندی خود به پیشینه بومی محلی، پس از مطالعه و تحقیق اقدام به ساخت و معرفی عروسک‌های نمایشی، عروسک‌های اقوام، عروسک‌های نمادین و اسباب بازی‌های کودکانه نموده است.

علا‌قه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند روزهای مذکور، صبح‌ها از ساعت ١٠ تا ١٣ و عصرها از ١٧ تا ٢٠ به سالن طبقه اول مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.