فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا خواستار مشارکت حداکثری هیات‌های ورزشی ورزشکاران در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار با روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی در شهرستان آستارا اظهار داشت: متاسفانه فصل مشترک دغدغه‌ همه هیات‌های ورزشی‌کمبود امکانات و نبود اعتبارات و عدم وجود حمایت‌های لازم از سوی مسئولان است اما باید گفت که مشکل عمده در این زمینه نداشتن برنامه و بر روی اقتصاد ورزش است.

وی افزود: هیات های ورزشی شکل گرفته‌اند تا برای بسط و توسعه ورزش در کنار دولت باشند؛ یعنی قرار است هیات‌ها به عنوان یک‌تشکل مردمی به دولت کمک‌کنند نه اینکه منتظر کمک دولت باشند.اگر مطالبه‌ای باشد این دولت است که از مردم درخواست کمک کرده است و از فعالان ورزشی می‌خواهد تا در حوزه همگانی و قهرمانی و حتی حرفه ای به کمک دولت بیاید تا در فضای ورزشی پویایی احساس شود.

وی با اشاره به قانون واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی گفت: دولت با اجرای ماده 88 صراحتا گفت که توان و فرصت اداره سالن ها و اماکن ورزشی را ندارد و محور کارش را در حوزه نظارتی متمرکز کرده است و در واگذاری ها هم اولویت را به هیات های ورزشی داده اند تا درآمدهای حاصله از محل اجاره هم در نهایت به خود شهرستان بر گردد و این شیوه سال‌هاست در دنیا اجرا می شود و در کشور ما به تازگی حرکت خود را آغاز کرده است، حال اگر هیاتی به عنوان بخش خصوصی بنا به دلایلی نتوانست سالنی را اجاره کند، مقصرش دولت نیست.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا تاکید کرد: باید خودمان را با همین امکانات محدود بچرخانیم، آنچه ورزش ما را دچار مشکل کرده است امیدهای واهی برای واریزهای پول از منابع دولتی است وقتی دلمان را به این وعده ها خوش می کنیم ره به جایی نمی بریم می شود، شبیه شرایطی که الان با آن روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه "پویایی و برنامه‌محور بودن، چاره کار است،" گفت: 35 هیات ورزشی در سطح شهرستان داریم، اگر هر کدام در طول سال، دو یا سه برنامه ورزشی خوب و منسجم اجرا کنند نه تنها خود از حالت سکون بیرون می آیند و پویا می‌شوند و به درآمدزایی می‌رسند بلکه تقویم ورزشی شهرستان نیز در تمام سال پر خواهد بود.

رنجکش تصریح کرد: امکانات ما در حقیقت همان است که در سطح شهرستان وجود دارد و آنچه که می توانیم انجام دهیم برنامه ریزی در راستای استفاده از طرفیت سایر دستگاه های دولتی است که باید اقدام شود.

وی با اشاره به حوزه زیر ساخت شهرستان گفت: آستارا واقعا در این حوزه فقیر است، در روستاها وضع بدتر می باشد. از همین رو از رییس اداره ورزش و جوانان خواستم برنامه بدهد، اولویت ها را تعیین کند تا ورزش شهرستان را از حالت فعلی نجات دهیم.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا اضافه کرد: به هرحال آستارا یک شهر خاصی است و باید به دنبال پیوند بین ورزش و توریسم باشیم و اگر توریسم ورزشی را کانون توجه خود قرار دهیم قطعا اتفاقات خوبی در منطقه رخ خواهد داد چراکه مطمئنا سرمایه گذارانی خواهند آمد و با سرمایه گذاری در ورزش اقتصاد ورزش در شهرستان را پویا خواهند کرد.

وی گفت: دولت اعتبارش محدود است و این هیات‌های ورزشی هستند که می‌توانند کمک کنند اقتصاد ورزش‌شهرستان پویا شود و باید به سراغ درآمدزایی با برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات در سطح استان، کشور و بین المللی و برگزاری دوره های آموزشی بود.

رنجکش توجه به توسعه ورزش عمومی را نیز جزو برنامه های اولویت دار دانست و گفت: در کنار پرداختن به ورزش قهرمانی باید به ورزش همگانی هم توجه کرد تا نشاط اجتماعی و پویایی در جامعه فراگیر شود.

وی همچنین به حمایت های همه جانبه فرمانداری از ورزشکاران و توجه به مطالبات عمومی جامعه ورزشی در این شهرستان تاکید و افزود: اداره ورزش و جوانان باید با محوریت هیات های ورزشی پویایی بیشتری داشته باشد.

رنجکش گفت: ورزشکاران و هیات های ورزشی هم باید با برنامه محور بودن این مطالبات را از اداره ورزش داشته باشند.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر ورزش و جوانان  نسبت به ارائه خدمات مطلوب به جامعه ورزشی شد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در پایان با اشاره به روز 29 اردیبهشت ماه خواستار مشارکت حداکثری هیات های ورزشی  ورزشکاران در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.