به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، رضا مکنون در این همایش افزود: سقف بهره برداری از منابع آبی هر کشوری اگر کمتر از 20درصد باشد، آن کشور در وضعیت ایمن قرار می گیرد و اگر بین 20 تا 40درصد باشد، برای گذران زندگی مناسب است ولی اگر بیش از 40درصد باشد، منابع آبی کشور در حالت پرخطر قرار می گیرد.
وی ادامه داد: سقف بهره برداری ایران از منابع آبی خود در سال های 91 و 92شمسی حدود 85درصد بوده است و برای پایدار ماندن جامعه باید تلاش کرد این میزان به نصف کاهش یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: با ارتقاء آموزش عمومی و آگاهی رسانی، بهبود همکاری میان نهادها در طول زنجیره تامین ، بهبود روش های ذخیره سازی و بسته بندی، بهبود روش های فروش و بهبود سیاست های مراکز خدمات غذایی می تواند در کاهش مصرف آب در کشور تاثیرگذار بود.
جعفر بیرالوند دبیر علمی کنفرانس زنجیره تامین سبز نیز در این همایش با اشاره به برگزاری این همایش، آن را اولین همایش از نوع زنجیره سبز در ایران دانست و اظهار داشت: یکی از نگرانی های جهانی موضوع حفظ محیط زیست است که با توسعه فناوری های جدید روز به روز در حال گسترش است.
وی گفت: بدون کمترین توجهی به آثار مخرب در محیط زیست و زندگی، فناوری ها توسعه پیدا کرده اند و بیش از دو دهه است که بشر متوجه آثار مخرب کسب و کارها و تولید در محیط زیست شده است و می خواهد آن را به حداقل برساند.
وی با اشاره به اینکه طبیعت و منابع به عنوان سرمایه ملی ارث ما نیست بلکه امانتی است که برای آیندگان باید حفظ کنیم، افزود: این نگرانی از تخریب محیط زیست هم نگرانی برای خود افراد و هم تاثیر متقابل روی جامعه است.
بیرالوند گفت: این همایش به همت شرکت دانش بنیان پیشگامان سنجش علوم، حمایت دانشگاه های علم و صنعت ، امیرکبیر و انجمن لجستیک ایران و دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شده است.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار : فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.