سخنگوی دولت با بیان اینکه باید بدانیم که به واسطه تحریم ها مردم ما مجبور بودند با هواپیماهای فرسوده به مسافرت بروند گفت: اما امروز توانسته ایم تحریم ها را بشکنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمد باقر نوبخت عصر امروز در جمع مردم این شهرستان ضمن تبریک هفته جوان اذعان داشت: افتخار می‌کنم که بعنوان یک شهروند گیلانی جایگاهی در دولت دارم و احساس می‌کنم با صعود تیم سپیدرود به لیگ برتر مسئولیت بیشتری در این جایگاه به من اضافه شده است.

 نوبخت بیان کرد: تیم های استقلال و پرسپولیس دو تیمی هستند که تامین مالی آنها برعهده دولت است، اما تیم محبوب سپیدرود یک تیم غیردولتی بوده و دارای ردیف اعتباری در بودجه دولت نیست.

وی تصریح کرد: وظیفه بنده بعنوان یک شهروند گیلانی این است که پلی برای جوانان گیلانی بسوی آینده ای بهتر باشم و در همین راستا برای رفع بدهی ها و مشکلات تیم سپیدرود جلسه خواهیم داشت.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره وضعیت اقتصادی کشور بیان داشت: نمی‌توان ادعا کرد که وضعیت کشور مطلوب است، اما نفت، اوراق مشارکت و مالیات سه منبع اصلی درآمد دولت بوده که مالیات نیز تحت تاثیر نفت قرار دارد و با گردش چرخ‌های اقتصاد، مالیات هم به بودجه کشور اضافه می‌شود.

نوبخت افزود: درآمدهای نفتی کشور از 251 میلیارد دلار به 157 میلیارد دلار کاهش یافته اما با تمام کاستی ها، دولت تدبیر و امید، خود را موظف به انجام وظایف خود دانسته است.

وی به افتخارات دولت تدبیر و امید اشاره کرد وگفت:دولت توانست تحریم را که یک گره بزرگ برای کشور بود بشکند و اکنون ایران با این دولت و با هدایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی از فن مذاکره می تواند هر مقداری که لازم بداند نفت صادر کند.

این مقام مسئول افزود: باید بدانیم که به واسطه تحریم‌ها مردم ما مجبور بودند با هواپیماهای فرسوده به مسافرت بروند اما امروز شاهدیم که از کشورهای دیگر هواپیما خریداری می‌کنیم و اگر برجام امضا نمی‌شد امروز ترامپ با روحیه خشنی که دارد جلوی این کار عظیم را گرفته و قطعنامه‌های علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل بی اثر نمی شد.

نوبخت اذعان داشت: یک اتهام بزرگ به ایران زده شد که فعالیت های هسته ایران، نظامی است و ما ثابت کردیم که این چنین نیست ،قطعنامه به امضا رساندیم و اکنون دولت جدید آمریکا به تنهایی نمی‌تواند برجام را لغو کند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: باید فضاهای لازم برای اشتغال را فراهم کنیم و راه های خدمت به مردم را افزایش دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.