به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، کمیته فعالیت‌های فرهنگی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با همکاری مؤسسه‌ فرهنگی و هنری معیار سخن و انتشارات به‌نشر، نشست مشترکی را با عنوان «جایگاه نشر استانی در نشر ملی و کسب و کار نشر در مقیاس استانی» و «نکوداشت خادمان نشر شهرهای ایران»، در ساعت ٥ بعدازظهر روز یکشنبه ١٧ اردیبهشت ٩٦، در سرای اهل قلم نمایشگاه برگزار می‌کنند.

گفتنی است که این هم‌اندیشی برای نخستین بار در دوره‌های برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود و برای نخستین سال، استان‌های گیلان و خراسان رضوی و شهرهای رشت، مشهد، تبریز، و قم، باتوجه به توانمندی‌هایشان در تقویت نشر ملی، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بخش نخست این نشست به مشکلات و بیان دستاوردهای نشر استانی (گیلان و خراسان رضوی) اختصاص دارد و بهنام رمضانی‌نژاد (مدیر مسئول مؤسسه معیار سخن از رشت)، حمید بلوری (رئیس تعاونی ناشران گیلان)، مهدی نصیرزاده (رئیس تعاونی ناشران خراسان رضوی)، جواد رسولی (مدیر دفتر تهران انتشارات به‌نشر از مشهد)، فتح‌الله فروغی (عضو هیئت مدیره اتحادیه‌ ناشران و کتابفروشان تهران) دیدگاه‌های خود را در خصوص نشر استانی بیان خواهند کرد.

تجلیل از خادمان نشر شهرهای رشت، مشهد، تبریز، و قم بخش دوم این نشست است. زنده‌یاد غلامرضا طاعتی (بنیادگذار کتابفروشی و انتشارات طاعتی) و محمدتقی پوراحمد جکتاجی (مدیر مسئول انتشارات گیلکان و نشریۀ گیله‌وا) از رشت، زنده‌یاد دکتر عباس سعیدی رضوانی (بنیادگذار مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی) و آقای رضا رجب‌زاده (بنیادگذار انتشارات و کتابفروشی امام و پردیس کتاب) از مشهد، زنده‌یاد مجید اروانی (بنیادگذار کتابفروشی و انتشارات شمس) و آقای سعید جلالی (مدیر مسئول انتشارات ستوده) از تبریز، زنده‌یاد سیدعبدالحمید مولانا (بنیادگذار انتشارات دارالفکر) و آقای علی وافی (مدیر مسئول انتشارات شفق) از قم خادمان نشری هستند که با حضور بزرگان و دست‌اندرکاران نشر از آنان تجلیل خواهد شد.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ١٣ تا ٢٣ اردیبهشت ١٣٩٦ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران واقع در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 637371
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.