به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش روز پنجشنبه به مناسبت هفته صلیب سرخ و هلال احمر در دیدار با کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: تاثیر گذار بودن مجموعه هلال احمر در مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران با حدود یکصد سال سابقه، اقدامات موثری در کشور انجام داده است، تصریح کرد: استفاده از توانمندی نیروهای آموزش دیده و پاسخگویی سریع در زمان طلایی حادثه باعث به حداقل رسیدن میزان تلفات و کاهش صدمات و خسارت می شود.
وی بیان کرد: جامعه بشری نیازمند روح تفاهم، دوستی و ارزش های انسانی است و مشارکت مردم برای انجام کارهای بشردوستانه و خیرخواهانه ضرورت دارد.
رنجکش بیان کرد: بسیاری از خیران با اعتماد به جمعیت هلال احمر، کمک های نقدی و غیر نقدی ارائه می دهند و این نقش موثری در تقویت روحیه نوعدوستی در جامعه دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر آستارا نیز در این دیدار گفت: این جمعیت در سال گذشته چهار خانه هلال را در این شهرستان راه اندازی کرده و بهره گیری از ظرفیت اعضای داوطلب و امدادگر در پاسخگویی مناسب و موثر به حوادث از هدف های خانه های هلال است.
حسین خورشیدی تصادفات حوزه استحفاظی جمعیت هلال احمر آستارا در سال گذشته را 41 مورد عنوان کرد و گفت: پایگاه ثابت و شبانه روزی امداد و نجات محور آستارا-اردبیل در سال گذشته 56 مصدوم را به مراکز درمانی انتقال داده و 14 نفر را به صورت سرپایی درمان کرده است.
در این آئین فرماندار آستارا با پر کردن فرم عضویت، عضو داوطلب جمعیت هلال احمر این شهرستان شد.
13 تا 19 اردیبهشت ماه، هفته صلیب سرخ و هلال احمر است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.