معاون‌سیاسی و اجتماعی فرمانداری لاهیجان گفت: رضایت هنرمندان، معیاری است برای سنجش کمال جامعه . اگر در حوزه عمران و صنعت دغدغه سرمایه گذاری است برای عرصه هنر هم باید سرمایه گذاری شود.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، همایش رسانه، مطبوعات و تشکل های فرهنگی و هنری با حضور محمدرضا قربانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری لاهیجان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

در این همایش جمعی از نویسندگان، شاعران، هنرمندان و فعالان قرآنی، دلسوزان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان لاهیجان حضور داشتند.

در ابتدای مراسم «نمایش ساز دهنی» با موضوع دفاع مقدس کاری از گروه تئاتر همزاد با بازیگری عبداله بهادری، فاطمه علی پرست، ساحل احمد دوست و احمد شریفی اجرا شد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

افشین معشوری به نمایندگی از اصحاب رسانه و مطبوعات سخنانی را در مورد ضرورت مشارکت در انتخابات توسط همه اقشار جامعه،ایراد کرد.

پس از آن سید حبیب اسماعیلی از فرهنگیان بازنشسته و شاعران فولکلور شهرستان لاهیجان شعری را در خصوص مقام والای معلم قرائت کرد.

محمدرضا قربانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ضمن گرامیداشت روز معلم و همچنین میلاد باسعادت ولادت امام زین العابدین (ع) از حضور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر ابراز خرسندی کرد و افزود:جامعه باید به سمتی برود که در آن هنرمندان احساس کرامت کنند.

وی ادامه داد: رضایت هنرمندان،معیاری است برای سنجش کمال جامعه . اگر در حوزه عمران و صنعت دغدغه سرمایه گذاری است برای عرصه هنر نیز باید سرمایه گذاری شود.

به گفته قربانی؛ جوامع مختلف با هر ایدئولوژی و مکتبی ممکن است برای هنرمندان خود چارچوب هایی تعریف کنند ولی هنرمندان ما انسان های فکوری هستند هنرمندان جزو اقشار مرجع جامعه هستند بخصوص در برهه‌های مهم تاریخی و سیاسی. حضور آگاهانه اقشار فرهنگی و هنری در انتخابات باعث می شود بقیه مردم انگیزه بیشتری برای مشارکت بیابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.