به گزارش خبرنگار ایرنا ، مازیار سید نژاد روز یکشنبه در همایش گفتمان سازی شوراها؛ انتخابات و مشارکت حداکثری در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا افزود: با فعال شدن دفتر معاونت توسعه روستایی در دولت تدبیر و امید به اقتصاد روستاها توجه ویژه ای شد.
وی اضافه کرد: با وجود تحریم های مختلف اقتصادی در دولت یازدهم، 34 هزار طرح عمرانی به مبلغ 24 هزار میلیارد ریال در کشور به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار را در این دولت شاهد بودیم، اظهار کرد: در این مدت به پنج هزار و 200 روستای کشور برای استفاده چهار میلیون نفر آبرسانی شد و تا سال 97 تمام روستاهای کشور از آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه امسال 22 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آب رسانی روستایی کشور در نظر گرفته شده است، افزود: تا سال 92 برای آب شرب روستاها ردیف اعتبار در نظر گرفته نشده بود و در دولت تدبیر و امید این ردیف بودجه اختصاص یافت.
وی احداث 995 خانه بهداشت و 6 هزار مرکز بهداشتی درمانی در روستاهای کشور را از خدمات حوزه سلامت دولت برشمرد و بیان کرد: تا سال 1400 در قالب طرح ارتقای تولید و اشتغال پایدار، یک میلیون و 100 هزار شغل در روستاهای کشور ایجاد خواهد شد و سهم گیلان 41 هزار شغل پایدار خواهد بود.
سیدی نژاد تصریح کرد: از سال 82 تاکنون، 100 هزار میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری های کشور تزریق شده است و 73 هزار میلیارد ریال آن توسط دولت یازدهم به دهیارهای ها اختصاص یافته است.
مدیر کل روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه دولت یازدهم در این مدت پنج هزار و 500 دهیاری جدید را تاسیس کرده است، گفت: 60 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان در نظر گرفته شده است و در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح های شیلات و بوم گردی اختصاص خواهد یافت.
37 درصد از جمعیت دو میلیون و 500 هزار نفری استان گیلان روستانشین هستند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشارات :نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.