محمدعلی نجفی روز یکشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم طرح توسعه شرکت نوشین (کیک و کلوچه ) لاهیجان افزود: در شرایط تورم 40درصدی که دولت یازدهم روی کار آمد سرمایه گذاری جواب نمی داد و در این شرایط بیشترین ضرر متوجه تولید کنندگان ،کارآفرینان و هم سرمایه گذاران بود که دولت بدنبال ایجاد ثبات اقتصادی و حمایت از این بخش برآمد.
وی تصریح کرد:در آغاز دولت یازدهم یک هزارو180واحد تولیدی اعم از شرکت ، کارخانه و کارگاه راکد در استان گیلان تحویل گرفتیم که عمدتا بدهکار و مشکل دار بودند که مشکل 80درصد این واحدها تاکنون حل شده و به تولید برگشتند.
وی اظهارداشت:نظام جمهوری اسلامی بر این باور است که در همه شرایط و بحران ها باید مردمش حفظ شوند که به همین دلیل از شرکت های مشکل دار تاکنون حمایت شده و خواهدشد تا تولید رونق بگیرد و مشکلات صنعت حل شود.
وی تصریح کرد: در سال گذشته هفت هزار و 200میلیارد ریال از طریق ستاد رفع موانع تولید استان گیلان به شرکت های تولیدی پرداخت شده است که 280شرکت از آن بهره مند شدند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان در تولید قطعات خودرو جز چند استان اول کشور محسوب می شود گفت: سیستم بانکی باید خود را بیشتر با صنعت همراه کند و با پرداخت تسهیلات به حل این مشکلات کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت های عمرانی است که به همین منظور در گیلان به امکانات ریلی مناسب توجه شده است و طی چند سال اخیر راه آهن رشت قزوین 11هزار میلیارد ریال هزینه در بر داشته است و این راه آهن آماده افتتاح است که طی چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی یادآورشد: دولت از همه کسانی که توان سرمایه گذاری و کار داشته باشند حمایت می کند و از رکود واحد های آنها جلوگیری خواهدشد .
استاندار گیلان گفت: ضمن حفظ کشاورزی باید زمینه رشد صنعت در استان گیلان فراهم شود و برای ایجاد اشتغال به بخش گردشگری توجه بیشتری خواهد شد.
فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این مراسم افتتاح اظهارداشت:برای شهرستان لاهیجان سه محور توسعه کشاورزی ، گردشگری و صنعت تعریف شده است.
سید محمد احمدی افزود:10درصد اراضی کشاورزی گیلان که نزدیک به 24هزار هکتار می شود به این شهرستان اختصاص دارد که در سفر مستمر دولت تدبیر و امید 10 هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان زیر پوشش طرح تجهیز قرار گرفته است .
وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید تسهیلات پرداخت چایکاران را از یک هزار میلیارد ریال به یک هزارو 400میلیارد ریال افزایش داده است و هم اکنون شهرستان لاهیجان برای خرید بهاری برگ سبز چای آماده شده است .
وی یادآورشد: شهرستان لاهیجان در نوروز امسال میزبان دو میلیون و 590هزار گردشگر بود که این آمار نسبت به سال قبل 28درصد افزایش دارد.
وی تصریح کرد:پنج هزار شغل صنعتی در لاهیجان وجود دارد که 45درصد آن در شهرک صنعتی توستان این شهرستاان قرار دارد و دو هزار و 160نفر در این شهرک صنعتی درحال فعالیت هستند.
احمدی گفت: در دولت دهم 548 طرح و پروژه در شهرستان لاهیجان افتتاح و به بهره برداری رسید که این رقم در دولت یازدهم به 990طرح و با 43درصد افزایش داشت .
استاندار گیلان روز یکشنبه از چند پروژه صنعتی از جمله بخش توسعه شرکت تولیدی قطعات جلوبندی خودرو لاهیجان ، تقاطع غیر همسطح میدان گیلان لاهیجان واقع در کنار گذر این شهر بازدید و در مراسم افتتاح یک واحد تولید کیک و کلوچه بنام شرکت شیرین گوهران ورنا شرکت کرد.
تقاطع غیر همسطح واقع در کنار گذر لاهیجان که مورد بازدید استاندار قرار گرفت دارای هشت درصد پیشرفت فیزیکی است و تاکنون 30شمع آن زده شده است.
شرکت شیرین گوهران ورنا با 190میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بانکی به میزان 80میلیارد ریال و سرمایه بخش خصوصی 110میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال 280نفر در شهرک صنعتی لاهیجان افتتاح شد.
این واحد ظرفیت تولید 21هزار تن کیک و کلوچه و بیسکویت را در سال دارد .
خط تولید فروجنیگ قطعات سالیانه 840هزار عدد ، سگ دست خودرو 72هزار عدد طرح توسعه شرکت تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران در لاهیجان نیز که مورد بازدید قرار گرفت از جمله طرح هایی است که جدیدا مورد بهره برداری قرار گرفته است.
ساختمان این واحد با سرمایه گذاری 20میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته شده که 14اشتغال جدید به اشتغال موجود 136نفر آن اضافه شده است.
شرکت تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران در لاهیجان در زمینی به مساحت 23هزار متر مربع و زیربنای 9هزار و 800متر مربع در گذشته احداث شده است.
این شرکت سالیانه دو هزار و 300عدد سرسیلندر و حدود 299هزار عدد سیستم فرمان خودرو تولید می کند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.