به گزارش خبرنگار ایرنا، رونمایی از سردیس زنده یاد اکبر رادی و استاد ناصر مسعودی عصر شنبه از سوی شهرداری منطقه دو رشت برگزار شد.
در مراسم رونمایی از سردیس این دو مفاخر گیلانی محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت ، سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی این کلانشهر و جمعی دیگر از اعضای شورا رشت از هنرمندان حضور داشتند.
زنده یاد اکبر رادی در 10 مهر 1318 در شهر رشت به دنیا آمد و در سال 1386 دیده از جهان بست، وی از مفاخر ماندگار گیلان و از برجسته ترین و تاثیرگذارترین نمایش نامه نویسان ایران است که در شکل گیری تئاتر متفکرانه و هویت مند پیشگام بود.
از جمله آثار رادی می توان به نمایش نامه های ملودی شهر بارانی، آهنگ های شکلاتی، هاملت با سالاد فصل، شب روی سنگفرش خیس، لبخند باشکوه آقای گیل، ارثیه ایرانی، روزنه آبی، افول، پشت شیشه ها، صیادان، مرگ در پاییز (شامل سه تک پرده: محاق، مسافران، مرگ در پاییز)، آهسته با گل سرخ، در مه بخوان، پلکان، منجی در صبح نمناک، آمیز قلمدون، تانگوی تخم مرغ داغ اشاره کرد.
استاد ناصر مسعودی نیز که سابقه فعالیت بیش از 50 سال کار هنری را در کارنامه دارد، از چهره های ماندگار موسیقی و خواننده قدیمی رشتی است.
میرزا کوچک خان، گل پامچال، بنفشه گول ،اله تی تی و هلاچین از جمله آثار ماندگار استاد ناصر مسعودی است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.