استقرار سرما از روز سه شنبه در منطقه دیلمان و بارش برف از صبح روز چهارشنبه در ارتفاعات و مناطق جنگلی این بخش کوهستانی موجب کاهش دما و سفیدپوش کردن مناطق جنگلی و ارتفاعات اطراف آن شد.
حسین یکتا بخشدار دیلمان در این باره گفت: برغم سرمای شدید و بارش برف در برخی ارتفاعات این منطقه ، راه محور سیاهکل به دیلمان باز است و از نظر رفت و آمد مشکلی در این محور وجود ندارد.
وی افزود: سرما موجب شد که مردم در این بخش بار دیگر به بخاری ها و وسایل گرمازای زمستانی برگردند و لباس های زمستانی بپوشند.
وی یادآورشد: در صورت تدام این وضعیت دمایی ، خسارت عمده ای به سردرختی های این منطقه وارد خواهدشد.
کارشناس ایستگاه هواشناسی دیلمان نیز ظهر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دمای فعلی شهر دیلمان سه درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته هشت درجه سلسیوس کاهش یافته است.
محمدصادق علوی دیلمی خاطرنشان کرد: این منطقه از امروز تا فردا با کاهش ناپایداری همراه است ولی از فردا تا اوایل هفته آینده وضعیت بارندگی ادامه خواهد یافت.
گرازش ها حاکی از بارش برف در اطراف شهر دیلمان تا یک سانتی متر و در مناطق جنگلی ابینام محور سیاهکل به دیلمان تا چهار سانتی متر است.
این برف غیر مترقبه که دومین برف بهاری در این منطقه در سال جاری محسوب می شود برای درختان درحال شکوفه زدن و برگ جنگل های سیاهکل غافلگیرانه است و احتمال آسیب به طبیعت و جنگل این منطقه وجود دارد.
دیلمان در 45کیلومتری شهر سیاهکل واقع شده است و این بخش دارای 101روستا و 15هزار و 200نفر جمعیت است.
این منطقه کوهستانی علاوه بر تولید گندم و جو دارای باغ های درختان گردو و فندوق است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.