به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،دکتر محمدعلی نجفی پس از بازدید از روند اجرای پروژه سد شفارود گفت : سد مخزنی شفارود تنها پروژه ای در کشور بود که در سال 92 از اعتبارات فاینانس چین بهره برد و عملیات اجرای سد و سازه های جانبی آن با استفاده از این اعتبارات از اوایل سال 93 شروع شد. وی هزینه اجرای این پروژه را بیش از 600 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : با اجرای این طرح ، شرایط تامین آب مطمئن برای 10 هزار هکتار زمینهای کشاورزی شهرهای غرب گیلان فراهم می شود .

استاندار گیلان تأمین آب شرب شهرهای منطقه،صنعتی و شرکت‌های بزرگ همانند چوکا و تولید برق و انرژی را از اهداف دیگر این پروژه مهم برشمرد. وی از پیشرفت 36 درصدی ساخت سد خبر داد و اظهار داشت : همه به دنبال آن بودیم تا در اجرای آن کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و الحمدا... توافقات خوبی در این بخش حاصل شد و مقرر گردید با پایین آمدن قسمت ارتفاع تاج ،اجرای این طرح شتاب گیرد. دکتر نجفی افزود : این پروژه کمتر از سه سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید و ثمره آن را مردم عزیزمان خواهند دید. وی با بیان اینکه ساخت سد شفارود از خواسته های دیرینه مردم غرب گیلان بوده است اظهار داشت : متأسفانه در طی سال‌هایی که درآمدهای نفتی فراوان بود این اتفاق شکل نگرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سفر خود در رضوانشهر و افتتاح پروژه آبرسانی در این شهر گفت : عملکرد دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که دولت یازدهم علاوه بر بحث رفاه و معیشت مردم در بخش آبادانی روستا و شهرها نیز مصمم است. وی با بیان اینکه اساس کار باید خدت هر چه بیشتر به مردم باشد افزود : خدمت به نظام و دولت در حقیقت خدمت به مردم بوده و باید رضایت مردم را طلب کنیم. سد شفارود در شش کیلومتری جنوب غربی شهرستان رضوانشهر و ۶۵ کیلومتری غرب شهر رشت بر روی رودخانه شفارود درحال ساخت است.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 628390
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.