به گزارش خبرنگار ایرنا شهرام حسین نژادی عصر چهارشنبه در بیمارستان 132 تختخوابی آستارا در جمع خبرنگاران افزود: با بهره برداری از این بیمارستان، فضای درمانی آستارا از پنج هزار متر مربع به 27 هزار متر مربع افزایش یافت و زمینه رضایت شهروندان و گردشگران را فراهم کرد.
وی ادامه داد: وجود داروخانه شبانه روزی در اطراف این بیمارستان از خواسته های اصلی شهروندان است و با حضور تیمی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان این موضوع بررسی و به تامین آن اقدام خواهد شد.
وی اضافه کرد: یک باب داروخانه در بیمارستان جدید آستارا جهت تامین داروهای بیماران بستری شده در بخش های مختلف آن وجود دارد، ولی جوابگوی نیاز مراجعه کنندگان نیست.
حسین نژادی اظهار کرد: 13 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات جدید اتاق های عمل و دستگاه امحاء زباله های عفونی بیمارستان جدید آستارا توسط وزارت بهداشت هزینه شده است.
وی ادامه داد: دستگاه امحاء یک هزار کیلوگرم زباله را به میزان یکصد کیلوگرم کاهش داده و با استریل آن، مانع ایجاد خطرات زیست محیطی می شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: دستگاه های سی تی اسکن، ام آر آی و تعدادی پزشک عمومی از نیازهای بیمارستان جدید آستاراست که با پیگیری های انجام شده توسط نماینده مردم آستارا و توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین خواهد شد.
برای ساخت و تجهیز بیمارستان 132 تختخوابی جدید آستارا 560 میلیارد ریال هزینه شده و دارای بخش های تخصصی داخلی و جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، پشتیبانی، مراقبت ویژه، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه و کلینیک های درمانی است و اوایل فروردین ماه جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بیش از هزار خانوار دهستان ویرمونی شهرستان آستارا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال به بهره برداری خواهد رسید.
جمشید علیپور افزود: 26 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح دفع بهداشتی فاضلاب دهستان ویرمونی آستارا اختصاص یافته و با تکمیل آن، فاضلاب خانگی بیش از هزار خانوار ویرمونی تصفیه و به طور بهداشتی دفع خواهد شد.
وی اظهار کرد: تاکنون کار احداث 2 باب ایستگاه پمپاژ، اجرای 12 هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب 105 عدد منهول به پایان رسیده و عملیات احداث یک باب تصفیه خانه نیز در ویرمونی در دست اجراست.
دهستان ویرمونی آستارا در بخش مرکزی این شهرستان حدود 20 روستا را شامل می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگاران: یوسف هدایتی - عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.