به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی حاجتی عصر چهارشنبه در همایش رأی اولی های تالش در سالن اجتماعات مصطفی خمینی این شهرستان افزود: دولت باید از دل مردم با نظر مستقیم آنان انتخاب شود؛ وقتی دانش آموزان به 18 سالگی رسیدند، به بلوغ سیاسی دست یافته اند و می توانند در انتخاب رئیس جمهوری و تعیین سرنوشت مملکت نقش ایفا کنند.
وی ادامه داد: در اوایل انقلاب، مردم نوع اداره نظام سیاسی کشور را با رأی به جمهوری اسلامی تعیین کردند و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی با احترام به انتخابات و رأی مردم، معتقد بود که سرنوشت کشور باید با رأی مردم رقم بخورد و مردم، مدیران خود را با تشخیص خویش انتخاب کنند.
وی اظهار کرد: شما دانش آموزان با شرکت در انتخابات به میزان بودن رأی مردم، جامه عمل پوشانده و به منویات مقام معظم رهبری که تاکید بر شرکت حداکثری در انتخابات است، عمل می کنید.
حاجتی بیان کرد: شما این فرصت را در انتخابات پیدا می کنید که با تشخیص خود، مدیر کشور را انتخاب کنید و نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن شماست و باید به آینده امیدوار باشیم.
سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان تالش نیز در این همایش گفت: رأی اولی ها با رای دادن، بلوغ سیاسی خود را نشان می دهند و نظام مقدس ما یادگار امام راحل است و نوع نظام ما با انتخابات تعیین شده و همه ارکان آن نیز با انتخابات تعیین می شود.
سید مرتضی مختاری مدیر آموزش و پرورش تالش نیز در این همایش گفت: بلوغ سیاسی رأی اولی ها را جشن می گیریم زیرا به جایگاهی رسیده اند که می خواهند رئیس جمهوری و اعضای شورا را انتخاب کنند.
وی خطاب به دانش آموزان افزود: شخصی که بعنوان رئیس جمهوری انتخاب می کنید، باید کارنامه ای در انقلاب، جنگ و خدمت به مردم داشته باشد، دنبال تعامل با دنیا باشد و نباید عده ای عنان مملکت را به دست بگیرند و کشور ما ضرر کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و 37 هزار دانش آموز در مدارس آن تحصیل می کنند.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشاردهنده: کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.