به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در این دیدار حمایت از سرمایه‌گذاران را از جمله اولویت‌های مهم استان ذکر کرد و با اشاره به استقبال گیلان از سرمایه‌گذاران اظهار داشت : اولویت گیلان در این بخش سرمایه‌گذاری مستقیم است.
وی با اشاره به پروژه‌های متعدد در حال اجرا در کشور، با بیان اینکه امکان اجرای پروژه های مختلف در بخش های آب و فاضلاب، سدهای لاستیکی، پسماند، پتروشیمی و پروژه های نیمه کاره صنعتی در گیلان وجود دارد، افزود : از سرمایه‌گذاران در این پروژه ها استقبال می‌کنیم.
نجفی با اشاره به حضور سرمایه گذاران چینی در منطقه آزاد انزلی و مناطق مختلف استان گفت: سد مخزنی شفارود تنها پروژه ای در کشور بود که در سال 92 از اعتبارات فاینانس چین بهره برد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه فاینانس سد شفارود به مبلغ 144 میلیون یورو است، ادامه داد: ساخت این سد هم اکنون 35 درصد پیشرفت کار دارد.
شرکت CNTIC چین تاکنون 140 میلیارد دلار پروژه در کشورهای مختلف اجرایی کرده است.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در دیدار با سرمایه‌گذار حوزه فرش از افزایش بیش از چهار و نیم برابری تولید فرش دستباف در گیلان خبر داد و افزود: تلاش می کنیم تولیدات استان با تفکر صادراتی شکل گیرد.
وی با بیان اینکه برند فرش ایران حرف بزرگی را در دنیا برای گفتن دارد، اظهار داشت : باید از این فرصت در جهت رشد صنعت فرش گیلان بهره گیریم.
نجفی گفت : باتوجه به تلاش‌های خوب صورت گرفته در صنعت فرش دستباف تولید آن از 12 هزار مترمربع در ابتدای دولت یازدهم به 55 هزار مترمربع افزایش یافته است.
وی فرش بافان گیلانی را بسیار علاقمند به این بخش دانست و افزود : سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت می‌کنیم و امیدواریم گیلان به جایگاه واقعی در صنعت فرش که زیبنده آن است، دست یابد.
استاندار گیلان از سرمایه گذار بخش خصوصی خواست در بخش برندسازی فرش گیلان تلاش کند و گفت: برغم موفقیت هایی که در این بخش داشتیم، اما باید تلاش شود تا فرش با کیفیت گیلان به نام استان در بازارهای کشور و منطقه فروخته شود.
افزون بر 13 هزار و 700 قالیباف در گیلان، در 25 کارگاه قالیبافی متمرکز، 22 کارگاه قالیبافی غیرمتمرکز، 24 کارگاه پشتیبان مشاغل خانگی و 26 شرکت تعاونی فرش دستباف استان فعالیت می کنند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.