به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، هم اینک گیلان در رقابت های لیگ برتر نماینده ای ندارد اما 2 تیم استان در لیگ دسته اول ، شانس حضور در لیگ برتر را دارند که اگر این امر اتفاق بیافتد، فصل آینده این استان 2 نماینده در لیگ برتر خواهد داشت.
برای اینکه تیم های فوتبال سپیدرود رشت و ملوان انزلی بتوانند به رقابت های لیگ برتر صعود کنند ، سه بازی دیگر باید انجام دهند که اگر در هر سه بازی به پیروزی برسند به طور حتم به رقابت های لیگ برتر صعود خواهند کرد.
البته شانس تیم سپیدرود رشت با توجه به مسابقاتی که پیش رو دارد ، بیشتر از تیم ملوان انزلی است چون از سه بازی پیش رو نیز، باید 2 بازی را در رشت انجام دهد.
تیم فوتبال سپیدرود رشت در اولین گام برای حضور در لیگ برتر، باید در رشت به مصاف ایرانجوان بوشهر برود که در صورت کسب پیروزی در این بازی خانگی ، همچنان به صدرنشینی خود ادامه خواهد داد و شانس اصلی صعود به رقابت های لیگ برتر خواهد بود.
تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر هم اینک در رتبه سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد و تیم سپیدرود که هم اکنون صدرنشین لیگ دسته اول است می تواند با پیروزی در این بازی خانگی ، شانس صعود خود را به لیگ برتر افزایش دهد.
تیم سپیدرود در دومین گام باید در سیرجان به مصاف تیم گل گهر این شهر برود که این بازی تا حدی برای تیم سپیدرود مشکل است و اگر این تیم بتواند یک امتیاز این بازی را کسب کند باز شانس صعود خود را به لیگ برتر افزایش می دهد.
اما در سومین گام تیم سپیدرود برای لیگ برتری شدن ، باید در آخرین هفته از مسابقات لیگ دسته اول کشور در رشت به مصاف تیم نساجی برود و با پیروزی برابر این تیم ، می تواند جشن صعود خود به لیگ برتر را در ورزشگاه شهید عضدی رشت برپا کند.
اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی راه دشوارتری را برای لیگ برتری شدن دارد که مهمترین آن بازی این تیم در هفته سی و دوم است که باید در بوشهر به مصاف تیم قدرتمند پارس جنوبی جم برود.
هم اکنون تیم های فوتبال پارس جنوبی جم و ملوان بندرانزلی با کسب 56 امتیاز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جدول رده بندی قرار دارند و تیم ملوان در این بازی سخت خارج از خانه حداقل نیاز به یک تساوی دارد تا با برتری در 2 بازی باقی مانده، شانس صعود به لیگ برتر را داشته باشد.
البته تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دومین گام باید در هفته سی و سوم لیگ دسته اول ، در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف تیم خونه به خونه مازندران برود که تیم ملوان برای حضور در لیگ برتر باید در این بازی خانگی به برتری برسد.
تیم ملوان انزلی در آخرین گام و هفته سی و چهارم نیز بازی سختی را پیش رو خواهد داشت چون این تم باید در مسجد سلیمان به مصاف تیم نفت این شهر برود که این دیدار نیز برای ملوانان سخت است اما برای حضور در لیگ برتر،این تیم باید برابر نفت مسجد سلیمان نیز به برتری برسد.
البته باید منتظر ماند و مشاهده کرد که تیم های فوتبال سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی در سه هفته پایانی رقابت های لیگ دسته اول چه نتایجی را کسب می کنند.
اگر این 2 تیم بتوانند در هر سه دیدار باقی مانده خود به نتایج دلخواه دست یابند ، می توانند به مسابقات لیگ برتر صعود کنند و البته طرفداران این 2 تیم نیز چنین انتظاری دارند تا استان گیلان در مسابقات لیگ برتر فصل آینده ،نماینده داشته باشد.
تا پایان هفته سی و یکم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور ، تیم سپیدرود رشت با کسب 57 امتیاز در مکان نخست قرار دارد ، تیم های پارس جنوبی جم و ملوان انزلی نیز با کسب 56 امتیاز به تریتب در رتبه های دوم و سوم جدول قرار دارند.
در رقابت های فوتبال قهرمانی لیگ دسته اول باشگاه های کشور (جام آزادگان) 18 تیم حضور دارند که به صورت دوره ای و رفت و برگشت در یک گروه با هم به رقابت می پردازند که در نهایت تیم های اول و دوم ، به مسابقات لیگ برتر صعود می کنند.
خبرنگار: حسین مجرد ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7285/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.