حسن خسته بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به تعدیل پره‌های صیادی توسط شیلات اظهار داشت: شیلات در چند سال گذشته به‌علت عدم اخذ اعتبارات لازم در این بخش و با هدف تکثیر ماهی‌های سفید و خاویاری دست به تعدیل پره‌های صیادی در تالاب و دریازده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال حدود 15 پره صیادی شامل طرح تعدیل شدند و از آب بیرون آورده شدند و بسیاری دیگر از پره‌ها نیز در فشار برای تعدیل هستند.

خسته‌بند صیادی را جزء مشاغل سخت بیان کرد و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده اکثر پره‌های صیادی به بانک‌ها بدهکار هستند و صیادان به‌شدت در معرض رنج، مشقت و سختی کار قرار دارند بدون آنکه هیچ حمایت کننده‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه صید و شکار مانند بسیاری از کارهای دیگر اعتیادآور است و کسی که وارد آن شد به‌سختی می‌تواند آن را ترک کند، افزود: عملکرد نامناسب شیلات شرایطی را ایجاد کرد که امروز هر کسی برای صید به دریا ورود می‌کند و ماموران مربوطه با جریمه و تنبیه نمی‌توانند آنها را کنترل کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیلات نباید با به‌کاربردن کلمه قاچاق حلال خدا را حرام جلوه دهند گفت: شیلاتی‌ها علت کلی کاهش ذخایر دریای خزر را مستقیماً صیادان غیرقانونی و صید قاچاق بیان می‌کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شیلاتی‌ها نمی‌گویند که خودشان صیادان را بدون هیچ حمایتی از کار برکنار کردند و آن‌ها چاره‌ای به‌جز صید برای گذراندن زندگی خود ندارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615037
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.