به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کیومرث دولتی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج هنرمندان و روز هنر انقلاب اسلامی در رشت، اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، تمامی مسئولان به‌ویژه مسئولان اقتصادی باید فعالیت خود را بیشتر کنند.

وی یکی از اقدامات مهم سازمان بسیج هنرمندان گیلان در سال 95 را مشارکت در برگزاری کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان دانست و گفت: هنرمندان بسیجی در عرصه فرهنگی و هنری از جمله اجرای نمایش خیابانی، فیلم و شعر نقش ویژه‌ای در این کنگره داشتند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان با اشاره به کسب مقام سوم ادبیات داستانی توسط هنرمندان گیلانی در سال 95 در کشور افزود: در جشنواره هنرهای تجسمی و تئاتر بسیج نیز هنرمندان بسیجی  گیلانی در سال 95 عملکرد خوبی را داشتند و مقام کسب کردند.

دولتی با بیان اینکه هنرمندان بسیجی در سال 95 در عرصه فیلم و مستند نیز تولیدات خوبی داشتند بیان داشت: از مهم‌ترین مستندهای تولید شده در سال 95 می‌توان از مستند "روایت نور" یاد کرد که موضوع آن راهیان نور دانش آموزی بود.

وی برگزاری محافل شعر و ادبیات را از دیگر اقدامات سازمان بسیج هنرمندان گیلان در سال 95 دانست و گفت: محافل شعر حماسی با مضمون آزادسازی خرمشهر و کارگاه شعر "گوهری در صدف" با مضمون عفاف و حجاب از جمله اقدامات سازمان در سال 95 بود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان با اشاره به دیدار با خانواده شهدا و برگزاری یادواره برای شهدای هنرمند در سال 95 افزود: تمامی این دیدارها و یادواره‌ها با هماهنگی کانون‌های بسیج شهرستان‌های استان گیلان در سراسر استان انجام شد.

دولتی اعزام هنرمندان به کارگاه‌های آموزش نمایش‌نویسی به قزوین و جلسات توجیحی در قم را از دیگر اقدامات سازمان بسیج هنرمندان در سال 95 دانست و اعلام کرد: تمامی این برنامه‌ها در سال 96 نیز ادامه دارد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان با اشاره به حضور هنرمندان بسیجی گیلان در جشنواره‌های کشوری در سال 95 خاطرنشان کرد: در سال 95 هنرمندان گیلانی مقام نخست نمایشنامه نویسی در کشور را کسب کردند.

وی برگزاری دوره جامع عالی بسیجیان، نمایشگاه‌های عکاسی، نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و بازسازی نمایشی غدیر خم را از دیگر اقدامات مهم سازمان بسیج هنرمندان در سال 95 خواند و اظهار داشت: تمامی این اقدامات نشان دهنده فعالیت خوب هنرمندان بسیجی در گیلان است.

به گزارش تسنیم، مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج هنرمندان و هنر انقلاب اسلامی مصادف با سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی با حضور سردار کاظمی‌پور جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان، هنرمندان بسیجی و پدر شهید مدافع حرم سعید مسافر در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء رشت برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610938
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.